Bread, book, fun fair and musical - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu Bread, book, fun fair and musical - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu

Bread, book, fun fair and musical

Door: Tanja

15 Maart 2015 | Singapore, Singapore

Vandaag was de jaarlijkse fun fair op school. Het is altijd een sociaal hoogtepunt waar jong en oud elkaar ontmoeten en plezier hebben. Daarnaast wordt er altijd veel geld opgehaald voor verschillende goede doelen.

Vorig jaar was het leuk om vele verborgen talenten te zien van zowel leerlingen als ouders. Een aantal ouders had een kraam en verkochten hun eigen gemaakte producten of promoten hun beginnend bedrijfje. Maar ook leerlingen kwamen opeens anders uit de verf terwijl ze het stalletje van hun klas runden of muziek maakten op het voor de gelegenheid gemaakte podium. Het zette mij aan om dit jaar ook een 'markt' kraam te willen.

Bread and Book Stall, is hoe ik het genoemd heb met het idee om mijn boek te verkopen en ook mijn zelf gebakken brood. Gisteravond en vanochtend heb ik 24 broden gebakken. Nou ja, de oven bakte. Ik maakte deeg en kneedde. Voor het einde van de fair waren de broden uitverkocht. Ze vielen in de smaak! Sommige vroegen of ik er in bedrijfje in had/ging opzetten. Ik zei erover na te zullen denken. Ook de verkoop van mijn boek verliep goed. Ik kreeg leuke reacties, ook van mensen die mijn boek al gelezen hebben. Het is fijn om te horen dat ze ervan genieten.

Lars had van gister op vandaag een sleep-over op school samen met alle andere leerlingen die aan de musical Hairspray meedoen. Het zijn een krappe 50 leerlingen. Op deze manier konden ze lang oefenen en een betere teamgeest te creëren. Over twee maanden is het optreden en het komt er dus op aan om veel te blijven oefenen, ook als kost het veel tijd. Ze sliepen met zijn allen in de aula, zij aan zij. Na een korte nacht en nog meer oefenen, was het aan hun op een aantal nummers ten gehore te brengen op de fun fair. En dat verkocht natuurlijk weer veel kaartjes!

Als je de link volgt, kun je het openingsnummer horen/zien opgevoerd door de hele groep.
https://drive.google.com/file/d/0B3nfqu2g5s1WdmRBY201bFdoT2c/view?usp=sharing (kopieer en plak de link)

• 15 Maart 2015 - 19:30

Esther:

Wat leuk om te lezen dat de fair zo'n succes was! We zijn benieuwd naar de musical.

• 17 Maart 2015 - 15:34

Erica:

Ook ik heb je boek inmiddels gelezen! Heerlijk, mooi en liefdevol. Vooral het laatste verhaal is prachtig. Tijdloos, dreigend en toch sprookjesachtig. Een verhaal toe te passen op vele, ook alledaagse situaties.