Van hoog naar laag - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu Van hoog naar laag - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu

Van hoog naar laag

Door: Tanja

25 Maart 2015 | Singapore, Singapore

We wonen nu al weer bijna twee jaar in Singapore. En genieten nog elke dag. Af en toe is het warm, en plakkerig. Maar dan beseffen we snel dat we wel elke dag in korte broek en t-shirt kunnen rondlopen, het zwembad in kunnen duiken en Singapore een schone en veilige stad is met vriendelijke mensen en erg veel lekker eten, op iedere straathoek. Wij blijven dus nog een tijdje.

Wel gaan we verhuizen binnenkort, binnen Singapore. Ons appartement bevalt nog steeds prima. Vooral het feit dat we de deuren tegen elkaar open kunnen zetten en zo een door-waai-woning creëren. We hebben de ac dan ook niet nodig. Wat af en toe mist is het feit dat we niet naar buiten kunnen lopen, zo de tuin in of de straat op. Het idee van een eigen tuin trekt toch, Europees als we zijn. Dus een paar weken geleden hebben we rond gekeken en er bleek een aantal huizen beschikbaar binnen ons budget. We hebben er zes bekeken en een stak er met kop en schouders boven uit. Het voelde goed en voldeed aan onze eisen en had bovendien nog een zwembad. De deal was snel rond. Per 1 juni verhuizen we naar de grond, en zitten we minder met onze hoofden in de wolken, alhoewel dat wel bijzonder is tijdens een heftige onweersbui!

Vanaf ons balkon kunnen we de plek van ons nieuwe huis zien. Er verandert dus niet veel, zelfde bussen, zelfde winkels, zelfde route naar school / werk etc. Het is in een groenere omgeving. Hieronder zie je een foto vanaf het met een pijl bij onze nieuwe stek.

• 25 Maart 2015 - 09:15

Kim:

Ziet er goed uit! Heerlijke tuin om te relaxen, spelen en te zwemmen. Kan me voorstellen dat jullie dat aanspreekt! Geniet!