Aangename verrassing - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu Aangename verrassing - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu

Aangename verrassing

Door: Tanja

Blijf op de hoogte en volg

01 September 2013 | Singapore, Singapore

Afgelopen vrijdag was de diploma uitreiking in Delft. Mijn ouders hadden ooit aangeboden om voor mij mijn bul op te halen. Dit aanbod heb ik aangenomen, aangezien ze een bul niet over de post sturen. En omdat het toch een afsluiting is van een intensief en leerzaam jaar. Ik begon de studie vorig jaar met de instelling dat het een noodzakelijk kwaad was om onderwijsbevoegdheid te krijgen. Al snel vond ik de vakken veel leuker dan verwacht en bleek studie goed in elkaar te zitten. De docenten waren professioneel en ik heb met plezier gewerkt aan de vele gezamelijke projecten met mijn medestudenten. Het bleek een nuttig jaar wat betreft op doen van onderwijs kennis en het in een kader plaatsen van mijn lesgeef ervaringen. Daarnaast heeft het mij ook doen inzien dat ik liever tijd aan Cor, Lars en Floor, familie en vrienden besteed, dan gedisciplineerd strakplannend en efficiënt het leven doorgaan.

Terug naar de bul uitreiking. Mijn ouders vertelden dat ze heel warm ontvangen werden. "Iedereen stelde het op prijs dat wij kwamen om de honneurs waar te nemen en zij spraken ons aan en waren allemaal heel positief over jou en de prestatie die jij geleverd had. Tijdens de individuele toespraak deden ze dit dik over en bliezen ze de loftrompet."
Dat ze de loftrompet bliezen, bleek passend, want ik ben 'met lof' (cum laude) geslaagd. Dit had ik niet verwacht! Het bleek dat de docenten vonden dat ik dit verdiend had, op basis van mijn cijfers en de 9.5 voor mijn grote stage, maar ook voor inzet, houding en kwaliteit van werk. Zij hebben het aangevraagd en het is toegekend door de examencommissie. Ik had hier geen weet van en het was dus een aangename verrassing! Een mooie afsluiting.

De docenten in Delft zien me nog wel eens terugkomen in Delft; " ze is hier nog niet klaar." Anderen vragen wat ik met mijn bul ga doen. Op dit moment kies ik er bewust voor om me er nog niet mee bezig te houden. Eerst zorgen dat het hier op rolletjes loopt, en terugwentelen na vorig jaar, en bezinnen. Noem het een sabbaftical. Te zijner tijd ......

  • 01 September 2013 - 11:51

    Kim:

    Ha Tanja!
    Super zeg! Al is het uiteraard geen verrassing voor de mensen die je een beetje kennen! Jij gaat altijd vol voor iets waar jij je goed bij voelt. Ga je lekker bezinnen, komt helemaal goed. Er komt vast weer iets moois op je pad. LFS!

  • 01 September 2013 - 12:15

    Remco:

    Tja, verrast, nee niet echt, maar de prestatie is er niet minder om :-), top en vele zullen dat niet bereiken en dat nog even snel voor dat je veertig wordt ;-).

    En bezinnen heeft best zijn nuttige kant enne leuk voor pa en ma dat daar waar zij bij zijn vol lof over jou wordt gesproken is denk ook voor hun een mooi moment dat ze niet snel zullen vergeten!!

    R

  • 01 September 2013 - 15:32

    Paula:

    Ha lieve zus,
    Ik ben heel blij met dit stukje tekst en de erkenning die je verdient na het hele intensieve jaar! Mijn petje heb ik al een keer eerder afgenomen voor je ;-) , maar doe ik met alle liefde nog een keer!
    Liefs,
    Paula

  • 01 September 2013 - 20:45

    Esther:

    Gefeliciteerd! Super, maar het verbaasd ons niet :-) ....en meer dan dik verdiend!
    Liefs, Maarten & Esther

  • 05 September 2013 - 21:36

    Erica:

    Lieve Zus,

    Beetje laat, maar ook van mij de complimenten!!! Superslim en superdrive om dit te doen en af te ronden. Geniet van je nieuwe omgeving, man en kinderen en zoek je weg aldaar.
    PaMa en Grootje zijn (ook) heel trots!!

  • 06 September 2013 - 10:48

    Saskia:

    Lieve Tan, waanzinnig gaaf en super verdiend! Ik weet zeker dat het allemaal ergens goed voor gaat zijn. Gaan nu maar eerst lekker van dit avontuur genieten en al het moois wat je gezin en de omgeving jullei bieden hebben.
    Liefs voor allemaal vanuit Noorwegen!
    Sas

  • 10 September 2013 - 19:59

    Clarie Dijkstra:

    Hallo Tanja

    Van harte gefeliciteerd met je behaalde diploma's super, maar na alle verhalen van je ouders hadden we ook niet anders verwacht. Erg leuk dat zij je bull in ontvangst mochten nemen en alle complimenten over jou mochten aanhoren. Als ouders kun je je niet meer wensen. Geniet van je vrije jaar je hebt het meer dan verdiend, met man en kinderen in een prachtige omgeving. Groet anne en clarie.

  • 15 December 2013 - 21:17

    Lowi Sturrus:

    Hoi Tanja,

    Cum Laude, gefeliciteerd. Wat goed. Ik heb nog meer leuk nieuws. Wim Sonneveld heeft ons een tijdje terug gevraagd om een presentatie over ons analogie-onderzoek te komen houden voor een Docent Ontwikkel Team en daarna heeft hij ons onderzoek genomineerd voor de DBK-prijs. Ik vind dat erg leuk omdat hebt aangeeft dat hij ons onderzoek waardeert. Afgelopen vrijdag was de bekendmaking tijdens de Woudschoten-conferentie. De waarheid is dat we de enige genomineerde waren, er was dus geen competitie. De jury heeft ons werk wel beoordeeld als 1e prijs-waardig en daarom hebben we de prijs toch gekregen. Daar kunnen we best trots op zijn.

    Aan de uitreiking zijn wel twee verplichtingen verbonden. Ten eerste moeten we een artikel schrijven voor de NVON en ten tweede moeten we volgend jaar een werkgroep organiseren over analogie tijdens de volgende Woudschoten-conferentie.

    Wil je mij contactgegevens mailen, dan kunnen we de oorkonde, het jury-rapport e.a sturen.

    Groet,

    Lowi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Singapore

Werken, naar school gaan en wonen in Singapore

Recente Reisverslagen:

29 Augustus 2015

Fietsuitdaging

17 Augustus 2015

Terug in SG

17 Mei 2015

Floor is eleven!

11 April 2015

SEA games opening

06 April 2015

Lars kookt vandaag
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 276886

Voorgaande reizen:

01 Juli 2012 - 01 Juli 2013

Breda

01 Januari 2008 - 01 Juli 2012

Kristiansand

03 Maart 2004 - 31 December 2007

Dubai

01 Juli 2013 - 30 November -0001

Singapore

Landen bezocht: