UN (VN) day - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu UN (VN) day - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu

UN (VN) day

Door: Tanja en Floor

04 Oktober 2013 | Singapore, Singapore

Vandaag was VN dag op school. Iedereen ging met hun kleding van hun land aan naar school. Of met de kleuren van de vlag. Eerst was er een optocht waarin elk land op het podium ging staan en zeiden: "Hoi wij zijn kinderen van ......". De optocht duurde 40 min en dat vond ik heel lang, want ik had niets te doen. Het duurde zo lang omdat er veel verschillende landen waren.

Na de optocht gingen we naar onze eigen klas lokaal en aten we een snack. Daarna bezochten we andere klaslokalen met daarin steeds een ander land. Ik bekeek Japan, Thailand, Zwitserland/Frankrijk en de VN. Lars bezocht India, Korea, Japan en Nederland. In ieder lokaal waren er steeds andere activiteiten zoals: behendigheidsspelletjes, dingen maken van het land (maskers in Korea) of doen (yoga in India), quizzes, presentaties, etc. In de Nederlandse klas kon je een quiz doen, op de foto met Maxima en Willem-Alexander, spijkerpoepen en poffertjes eten. Ik vond het niet eerlijk dat Lars dubbel poffertjes kon eten!

Als laatste was er een internationaal buffet op het schoolplein. Wij moesten de allerjongste leerlingen helpen bij het uitzoeken van eten, voordat wij zelf iets konden uitzoeken. Daarna mochten pas de ouders eten uitzoeken. Er was eten uit: verschillende dingen uit zwitserland, wafels uit Noorwegen, satay uit Indonesie, bbq uit Australie, gebak en komkommer snadwich uit UK, worst uit Hungarije, slakken uit Frankrijk, poffertjes uit Nederland, witte rijst van Pakistan, broodjes uit Amerika, curries uit India, sushi uit Japan, en nog veeeeel meeeeeer. Lars vond ook de poffertjes het lekkerste.

Kijk voor meer foto's en laatste nieuws op blogs van Lars (http://g5sb.weebly.com) en Floor (http://g4amcd.weebly.com/)

En nu is het vakantie!

• 04 Oktober 2013 - 22:46

Paula:

Hele fijne vakantie! En leuk geschreven Floor! Leuk dat jij de optocht mocht doen Lars.