Natuur op de 28e - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu Natuur op de 28e - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu

Natuur op de 28e

Door: Tanja

20 Oktober 2013 | Singapore, Singapore

De afgelopen dagen heeft het veel geonweerd. Je ziet ze al van verre aan komen rollen, vanaf het land of de zee. Het is fantastisch om vanaf de 28e de onweersbuien te bekijken. Totdat ze recht boven je hangen .... dan ineens zijn de flitsen en donder indrukwekkend. De regen is heftig en vlak voor en na een bui zijn er vaak flinke rukwinden die maken dat wij snel alle ramen, en zeker de balkon deuren dicht doen aan de kant van waar de bui komt. Soms is de regen zo heftig dat we even weinig zien, zoals de foto laat zien.

Vorige week zag ik een aantal maal een vlinder op ons balkon. Ik was blij verrast en zag het als een teken dat mijn "ecosysteem" steeds uitgebreider wordt. Mieren, spinnen, witte minivliegjes, torren, gekko's, wespen, vliegen, duizendpoten en een verdwaalde kakkerlak signaleer ik op de balkonnen die ooit helemaal kaal en leeg waren. Het positieve effect van planten en een compostbak.

Een vlinder was dus welkom en ik keek hoe hij net over de glasrand het balkon op fladderde. Het leek hem moeite te kosten. Toch kwam hij, of een andere vlinder een aantal maal terug. En sinds eergisterer weet ik waarom ..... ik vond vijf rupsen in onze limoenstruik. Ze deden zich tegoed aan de blaadjes en aten zich goed rond. Ze leven nu in een bakje en krijgen een varieteit aan blaadjes. Op deze manier hoop ik dat zij blij zijn en kunnen we ook nog limoenen oogsten en tegelijk het proces van rups tot vlinder volgen.

• 21 Oktober 2013 - 17:44

Pama:

de natuur laat zich niet leiden door van alles en nog wat, doet gewoon wat het wil dus.

• 23 Oktober 2013 - 21:32

Barbara:

Mooi dat de dieren het toch altijd weten te vinden! Leuk hoor.