Kip met ..... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu Kip met ..... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu

Kip met .....

Door: Tanja

27 Januari 2014 | Singapore, Singapore

Lars zegt altijd dat hij een chef wil worden in een restaurant en een scientist. Voor zijn verjaardagsfeestje vroeg hij dan ook kookboeken en deze kreeg hij. Gistermiddag heeft hij een gerecht uitgezocht en dus heb ik vandaag de ingredienten gehaald in de winkel.

Thuisgekomen ging Lars meteen aan de slag met de kip. Deze moest namelijk een uur getrokken worden om daarna de rijst in de bouillon te kunnen koken. Nu is het in Azie zo dat de kip met .............. kop en poten verkocht wordt. De kop en poten zijn netjes weggevouwen in de verpakken, maar zodra je de kip uit het plastic haalt, hangt de kop te bungelen.

Lars en Floor vonden het superinteressant om de verschillende onderdelen te zien / ontdekken, en maar een klein beetje eng. Vooral als je de poten op en neer doet en de klauwen opengaan is het net of de kip nog leeft. Ook als je de kop ophoudt, dan zie je zo een levende kip voor je, of als het water uit de kraan op het ooglid loopt dan gaat deze iets open .......... De kip is iets aangebraden en ligt nu in een pan met kokend water en wat kruiden. Elke keer als Lars de deksel optilt, dan ruikt het heerlijk! Zijn eerste gerecht zal denk ik wel een succes worden.

• 27 Januari 2014 - 10:17

Opa Oma D:

Hallo Lars, wat ben jij al een echte kok, pakt gewoon een kip en gaat er iets lekkers van maken Heel knap, opa en oma doen dat niet! We kunnen nog wat van je leren

• 27 Januari 2014 - 12:09

Papa:

Bedankt chef, dat was erg lekker

• 27 Januari 2014 - 21:55

Maarten En Esther:

Het heeft vast lekker gesmaakt als het met zoveel liefde wordt klaar gemaakt. En wE zijn heel benieuwd naat het recept.
    Wij gingen op de lagere school naar de slager om een koeienoog te halen, die stopte we in een juwelendoosje als verrassing voor de juffrouw :-).

• 28 Januari 2014 - 09:30

Ma O.:

Een beetje luguber wel.....maar je mag het voor ons ook maken Lars!