Het is alweer mei - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu Het is alweer mei - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu

Het is alweer mei

Door: Tanja

10 Mei 2014 | Singapore, Singapore

Het is al weer mei. Over vier weken is het zomervakantie voor Lars en Floor. Het doet ons beseffen dat het jaar is omgevlogen. En we hebben het nog steeds naar onze zin en alles loopt op rolletjes. En dat verklaart waarom ik vaak niet iets kan verzinnen om over te schrijven op de website. Nu is er wel wat te melden op sport gebied

Lars heeft het hele jaar op de aikido groep gezeten op school, dus nu mag hij een aikido test doen. Hij mag dan een rode belt om, als hij zijn kennis en vaardigheden goed laat zien. Floor turnt sinds een paar weken. Ze vindt het erg leuk en het gaat haar ook goed af. Tijdens de training gaf een van de trainers haar aan dat ze wel mee kon doen met de volgende competitie. Floor glom van trots en vertelde het snel aan haar turnvriendinnetje. Gelukkig is de competitie pas in het najaar zodat ze nog tijd heeft om te oefenen op de routines, oftewel de onderdelen die ze nu laat zien goed te beheersen achter elkaar doen. Eerder deze week werd ik gevraagd of ik samen met drie anderen uit onze Health Qi Gong groep wilde optreden tijdens de jaarlijkse Qi Gong Singapore bijeenkomst. Tuurlijk heb ik ja gezegd en dus is het nu oefenen (met vleugje aziatische discipline) om allemaal synchroon te bewegen op de muziek. Eind mei mag ik optreden in een licht roze chinese outfit, zoals in onderstaande film, voor een publiek van 700 man.

Ter info, Qi Gong is net als Tai ji een chinese bewegingsleer die chinesen in de ochtend op straat doen om soepel en gezond te blijven. Vaak zijn het de ouderen die het doen. http://www.youtube.com/watch?v=3sheH0hsUi4 geeft een goede indruk van een van de routines.

• 10 Mei 2014 - 16:44

Pama:

het feit dat jullie in de hitte aan sport doen, laat zien dat jullie dus letterlijk en figuurlijk in Singapore geaclimatiseerd zijn!!!