wat kan wachten lang duren - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu wat kan wachten lang duren - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu

wat kan wachten lang duren

Door: Tanja Oldenziel

Blijf op de hoogte en volg

24 April 2004 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Het is nog minder dan drie weken tot de uitgerekende datum, maar het wachten valt me steeds moeilijker. Vooral omdat het warmer begint te worden en de buik steeds meer in de weg zit. Nog belangrijker, ik begin nu echt nieuwsgierig te worden en wil het graag zien en vasthouden. Nu maar hopen dat het niet twee weken over tijd zal zijn!!

Er zijn nog voortekenen en dat is maar goed ook, want Cor zit nog in het koude Noorwegen tot woensdag en die wil toch wel graag aanwezig zijn bij de geboorte.

Vandaag ben ik nog even bij de verloskundige geweest voor de nu wekelijkse check-up. Alles was in orde. Het hoofdje ligt netjes naar beneden, en de hoofdomtrek en beenlengte komen overeen met de zwangerschapsduur. Alleen de buikomtrek ligt twee weken voor, oftewel meneer/mevrouw houdt van lekker eten. Het kan ook aan het feit liggen dat ze hier andere maatstaven gebruiken. Zo moet ik bij bijna ieder bezoek aanhoren dat Lars een grote baby was. Met zijn 3800gram zat hij volgens de Rotterdamse statistieken maar net iets boven het gemiddelde. De verloskundige ziet het allemaal zonder zorgen tegemoet. Ze heeft me ook de procedure uitgelegd in het ziekenhuis. Zo wordt me aangeraden om al naar het ziekenhuis te gaan als ik weeen om de 15min heb. Vergeleken met Nederland is dit wel erg ruim (om de twee minuten een wee van minimaal een minuut). Tzt zal ik waarschijnlijk een moment tussen beide richtlijnen kiezen. Ik hoef dan niet een hele dag in een ziekenhuis te wachten, maar hoef ook niet te stressen mochten we onverhoopt in een file terecht komen. Eenmaal bij het ziekenhuis aangekomen, zullen we zo binnen zijn. We moeten namelijk via de emergency ingang naar binnen. Niet in ieder land is bevallen dus volkomen natuurlijk.

Vorig weekend, zijn we erin geslaagd een auto voor mij te kopen. Het is een lief klein paars autootje met van alles erop en eraan. Vraag me niet naar het merk/type. Donderdag kunnen we hem ophalen. Zo snel mogelijk zullen we dan een foto op het web zetten.

  • 25 April 2004 - 07:53

    Mehdi:

    Hi Tanja
    It seems you are in Dubai, Am I correct?
    I sent you an email to your recent emai address. but it failed to be delivered. That's why I searched the net for your email address. Then I found this beautiful website suddenly.
    Wish you all the best
    mehdi

  • 26 April 2004 - 11:15

    Suzan:

    Tsja, de laatste loodjes zullen wel niet meevallen. Tenminste.... toen ik je foto zag (vorige bericht) leek het me niet echt meer comfortabel. We worden nu allemaal wel benieuwd of het een jongetje of een meisje wordt!!

  • 26 April 2004 - 16:35

    Mapa:

    de arabieren zijn toch ook kleiner, dus klopt het dat lars groot was.we zullen het zien.
    en meemaken!!!!!!!!!!
    dus wachten tot minstens 7 mei!!!!!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Dubai

Recente Reisverslagen:

30 December 2007

Met je neus in de boter

15 December 2007

Winter in Nederland

08 December 2007

Bye Bye verjaardag

02 December 2007

Sinterklaas weer naar NL

16 November 2007

Omweg van Sint
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 276415

Voorgaande reizen:

01 Juli 2012 - 01 Juli 2013

Breda

01 Januari 2008 - 01 Juli 2012

Kristiansand

03 Maart 2004 - 31 December 2007

Dubai

01 Juli 2013 - 30 November -0001

Singapore

Landen bezocht: