Kerst 2006 - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu Kerst 2006 - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu

Kerst 2006

Door: Tanja

24 December 2006 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Al meer dan een maand geen nieuw bericht op onze website. Wees gerust: geen bericht is goed bericht. Alles gaat prima.

Sinds begin November:

zijn we 10 dagen in Nederland geweest. Om precies te zijn Lars en Floor zijn al die tijd in Nederland geweest. Cor en ik zijn voor zaken naar Noorwegen respecievelijk Engeland gevlogen, terwijl de kinderen bij opa en oma logeerden. Hoogtepunt was het feit dat Sinterklaas een berg kado’s achter had gelaten voor alle kleinkinderen. Resultaat was een gezellig en rommelig familiefeest.

zijn we een ervaring rijker. Het kan in Dubai meer dan 4 weken bewolkt zijn en vele dagen regenen. Bijna Nederlandse taferelen. Gelukkig is hier de temperatuur wel hoger. Maar ook hier geldt: na (weken) regen komt zonneschijn.

zijn we geregeld met de boot gaan varen, ook al zeilend met Lars een Floor erbij, totdat de motor en roer stuk gingen ...... en we op de kust afdreven ........ zonder een zuchtje wind ...... op de afgebakende zwemgebieden en het strand van de 5* hotels af ....... Dus maar snel de zeilclub gebeld die iemand stuurde in een kleine rubberbootje dat ons terug sleepte.

zijn we een zorg kwijt. Ruim 1.5 jaar at Floor slecht en heel beperkt. Het baarde ons best veel zorgen: van alleen brood met stroop en gehaktballen word je niet groot en sterk. Gelukkig eet Floor weer goed. Soms, nog wel tot onze verbazing, zelfs twee borden spaghetti of rijst, en vraagt ze zelf om saus over rijst en pasta. Heerlijk.

zijn mijn ouders langs geweest. Het was een enigszins andere vakantie dan ze hadden voorgesteld. Het regende 8 van de 10 dagen, mijn vader was op shopping tour en hier meer geld aan uitgegeven aan kleding dan mijn moeder aan de artsenbezoeken. Zij bleek na een dag een nierbekkenontsteking te hebben en bezocht de eerste dagen dagelijks de arts voor consult en medicatie. Gelukkig was het laatste weekend het weer ons goed gezind. We zijn twee dagen in Al Ain, geweest en hebben in de volle zon de dierentuin bezocht, de locale veemarkt, en de hot springs.

zijn we vijf minuten bezig geweest om Lars zonder zijwielen te laten fietsen. Hij is nu de koning te rijk op zijn fietsje. Bochten maken gaat goed, remmen met de voeten is soms nog intuitiever dan met de handremmen, en opstappen blijft nog een hindernis.

zijn we in kerst stemming, ondanks het zonnige weer. Afgelopen vrijdag hebben we een kerstborrel gegeven voor vrienden en hun kinderen. De tuin was gezellig vol, en het Lebanese eten viel in goede aarde. Door de voorbereiding kwa aankleding en eten kwamen we goed in de sfeer. Vandaag zijn we nog meer in de stemming gekomen: we hebben knus meegezongen met de Christmas carols op de zeilclub te samen 200 andere leden onder genot van gluhwein en koekjes.

De boot is nu trouwens weer heel. Vandaag zijn we de hele dag op het water geweest, met lekker veel wind. Aan het eind van de middag zouden we makkelijk op de motor de haven invaren ..... totdat de motor er weer mee op hield, vervaarlijk dicht bij de rotsen ...... snel het anker uit ..... even rust. Zeilen hijsen, wind in de zeilen en snel anker eruit, met vliegende start net langs de rotsen en de boeien de haven in en heel soepel terug naar onze ligplek.
De motor wordt deze week toch nog een keer helemaal bekeken, zodat we niet alleen afhankelijk zijn van de wind.

Wij wensen jullie vanuit Dubai een prettige kerst en een voorspoedig, gezond en gelukkig 2007.

• 25 December 2006 - 07:19

Hugo & Rosalie:

Hoi allemaal,

fijne kerst toegewenst! Liefs uit Kuala Lumpur,
    Hugo, Rosalie, Lotje en Casper

• 25 December 2006 - 09:14

Ralph & Paula:

Klinkt als een heerlijk ontspannen kerst! Geniet er van!! En heerlijk dat Floor naar behoren eet en wat zal Lars trots zijn... helemaal alleen zonder hulp.

Hier beginnen de voorbereidingen voor 't diner...

Liefs,
    Ralph & Paula