Juni in Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu Juni in Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu

Juni in Dubai

Door: Tanja

10 Juni 2007 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Alles gaat zijn gangetje. En zo lekker dat we er bijna aan dachten om het geplande weekendje weg niet weg te gaan, maar lekker thuis te blijven. Uiteindelijk zijn we blij dat we gegaan zijn. Het was erg relaxed. Het hotel ligt op een van de weinige bergen van de Emiraten en wel bijna aan de top of 1200m hoogte. Het is een graad of 6-7 koeler dan beneden (42 graden). Het was dus geen probleem om de hele dag met 35 graden aan het zwembad te liggen en de kinderen te zien vermaken met water, sproeiers, en zand. Af en toe samen van de grote glijbaan of een hapje eten zorgde voor de afwisseling.

Kennelijk hadden Lars en Floor het ook hard nodig. Ze sliepen de tweede dag zo maar tot 8u uit. Dat hadden we niet verwacht, zeker niet omdat ze beide bij ons op de kamer sliepen. Het uitje zorgt ook voor genoeg stof tot spelen. Lars en Floor zijn thuis regelmatig de kok die het eten klaarmaakt. Even creabea met karton en papier en ze zien er nu ook uit als een kok.

Dat kleine meisjes groot worden wisten we al, maar dat dat soms snel gebeurt blijkt wel als je haar een fiets geeft. Floor stapte op Lars zijn oude fiets alsof ze nooit anders gedaan heeft. Zoef zoef en weg is ze. Wat een fanatisme als die de pedalen rond doet vliegen. Lars moet terecht zorgen dat hij als eerste opstapt (nog wat onhandig) op zijn nieuwe fiets. Na de zomer zal het niet lang meer duren of Floor fietst los. Inderdaad pas na de zomer, als het minder heet en benauwd is voor de ouders die achter haar aan moeten rennen in het begin ...

Laatst hebben we de boot uit het water gehaald. Enerzijds wordt het behoorlijk warm, anderzijds kan de boot ook wel wat onderhoud en een goede schoonmaakbeurt gebruiken. Schoon is ze nu, tenminste was ze, want onderhand is Cor aan het klussen geslagen. Een hobby herontdekt zullen we maar zeggen. De afgelopen weekend/avonden heeft hij menig uur in, op of onder de boot gezeten. Het is af en toe zoeken naar de juiste spullen in niet-klus-vriendelijk Dubai, maar wie zoekt zult vinden. Ik heb ondertussen de kussens naar Satwa gebracht voor nieuwe stoffering. Satwa is de wijk vol kleermakers en stoffenwinkels, waar ook Floor haar tent vandaan komt. Ditmaal verwees de zelfde stoffenwinkel ons naar een andere gespecialiseerde kleermaker. Het zal ons benieuwen hoe de blauwe kussen er over ruim een week uitzien. De boot zal dan nog niet klaar zijn, want Cor is vanavond vertrokken naar Noorwegen en komt over twee weken weer terug.

• 10 Juni 2007 - 18:42

Pama:

leuk weer foto's van de kinderen te zien en niet alleen meisjes worden groot jongetjes ook, wat een stoere fiets heeft lars en wij lusten wel wat van datgene wat lars en floor gemaakt hebben dus het recept goed bewaren dan kan het in augustus in nederland gemaakt worden

• 11 Juni 2007 - 06:52

Paula:

Heerlijk zeg zo'n weekendje weg!! Enne hier nog klusspullen genoeg van jullie...

Liefs!

• 11 Juni 2007 - 19:48

Esther:

heerlijk om er zo even met zijn vieren tussenuit te gaan en te genieten.