Winter in Nederland - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu Winter in Nederland - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu

Winter in Nederland

Door: Tanja

15 December 2007 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Wat een overgang. De laatste middag in Dubai brengen we aan het zwembad door in een hotel. De volgende ochtend staan we in Nederland in de vrieskou. Dat is wennen. Winterjassen hebben we in Dubai al wel aangeschaft. De wanten, musten en sjaals staan opeens met stip op een. Lars en Floor hebben geen last van de kou, elke dag willen ze graag wandelen en fietsen. En ze vinden hun winterkledij erg cool en laten zich gewillig inpakken.

Het vertrek in Dubai verliep erg soepel. ‘s Ochtends gingen Lars en Floor voor de laatste keer naar school. Een klein afscheidsfeest. Tegelijk kwam ook de kerstman langs met kadootjes voor alle kinderen, de juf en de nannies. Wat een feest, wat een vreugde en wat een drukte, opeens stond er viertig man in het ene lokaal. De kerstman was even vergeten dat Lars en Floor hung rote kado’s ook nog in de al volle koffers kwijt moesten, maar uiteindelijk is het gelukt. Qua gewicht bleven we ruim binnen de limiet van aantal kilos.

Wij haddem onderhand de laatste spullen uit huis gehaald en her en der in Dubai afgezet. Het meeste bij het huis van Lulu haar zus; het eerste tussenstation voor lange reis naar Ethiopie van de koelkast, matrassen, etc. Ons lege huis deed mij denken aan toen we het voor de eerste keer zagen. De cirkel is rond. Het was Lulu teveel. Na elke huilbuien heeft ze zich wel weer onder controle. Ze heeft Lars en Floor op een “normale” manier gedag gezegd. Bij ons was ze wat emotioneler. Bij het wegrijden, stortte ze in. Dat doet pijn in je hart. Je weet echter dat terug gaan geen zin heeft; het afscheid wordt er voor Lulu niet makkelijker van.

In Nederland beseffen we juist door de kleine dingen dat ons leven nu anders is. Al in de auto vanaf Schiphol vraagt Lars ons waarom de bomen geen blaadjes hebben. Floor schrikt wanneer ze de hete verwarmingsleiding beetgrijpt. Een van de ochtenden vraagt Lars wanneer het nu een keer helemaal licht wordt. Cor vertelt dat de zon achter de wolken is en dat het niet lichter zal worden vandaag. Floor is helemaal weg van haar maillot en wil eigenlijk er geen broek overaan. ‘s Ochtends komt Lars niet vroeg zijn bed uit; hij vindt het zooooo lekker om onder zijn warme dekbed te liggen. En ooh, wat is het water koud als je ‘s avonds voor het slapen je gezicht even wil wassen. Ik ga het vanavond toch echt proberen.

De komende weken zijn we in Nederland. We proberen rust in de bouwen na de toch drukke periode in Dubai. De start in Noorwegen zal ook wel wat voeten in aarde hebben. Wij vinden het leuk om jullie te zien; zaterdag 29 december vieren wij Lars zijn verjaardag in Heerhugowaard (E. de Boer van Rijkpark 17). We zijn bereikbaar op ons Nederlandse mobile telefoon (06-2392 1941).

Vanaf 2 januari wonen wij in Noorwegen. Ons adres in Noorwegen is Bergstøveien 26, 4625 Flekkerøy, Norway. Ons telefoonnummer +47 4548 5932. Onze verhuiskaart hangt hieronder. Wij huren het witte huis midden in de foto, op de top van de heuvel.

• 16 December 2007 - 18:42

Paul & Karin:

Fijn dat jullie nu lekker even in Nederland zijn. Ik kan me goed geloven hoe koud alles is!

Tot gauw!

Paul en Karin
    Olivier en Julius

• 17 December 2007 - 08:13

Esther :

Welkom thuis en geniet van de mooie dagen met dit heerlijke weer en rond de kerstboom!
    Veel liefs en we bellen.
    xxxx