Lekkers onderweg - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu Lekkers onderweg - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu

Lekkers onderweg

17 Juli 2008 | Noorwegen, Kristiansand

Onze schat is al gevonden, nog geen twee dagen nadat we hem vestopt hebben kregen we een email berichtje. De mensen vonden het een leuke route. Ze zijn trots op hun certificaat dat ze als eerste de schat hebben gevonden.

Gister zijn we de bergen in gereden. Het was een schitterende route met veel bochten, nauwe weggetjes, en mooie uit en vergezichten. We zijn zelfs ook nog sneeuw tegengekomen. Lars en Floor vonden dat het allerleukste.

Vandaag weer een rustig dagje. Samen hebben we gegolfd en daarna in de tuin een en ander gedaan. In Noorwegen staan overal veel fruitbomen en struiken, zowel in tuinen als in het wild. Tijdens onze wandelingen doen we ons al te goed aan bosbessen, frambozen en kersen-morellen. Wat een heerlijke zoete en fijne smaak hebben deze 'wilde' vruchten. Nu zijn ook de aalbessen in de tuin rijp. We hebben er sap van gemaakt en dat smaakt perfect bij vanille ijs.

Sweetness while walking

Wihtin today of hiding the treasure it has been found. We received an email message. They liked the trail and the treasure and are proud of their first finder's certificate.

Yesterday, we drove into the mountains. It was a beautiful route on curvy roads, small passages and courgeous views. We even passed some snow. Lars en Floor liked that the most.

Today we enjoyed a quiet day. We played some golf together and then fixed some things in the garden. In Norway there are a lot of fruit trees, both in and outside gardens. During our walks we enjoy blueberries, cherries, and raspberries. What a sweet and fine taste of these wild growing fruits. The small red berries in our garden are now ready to be taken, by the bunch. We made juice out of it, which tasted perfect with vanilla ice.