Schoen zetten - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu Schoen zetten - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu

Schoen zetten

Door: Tanja

17 November 2008 | Noorwegen, Kristiansand

Dank zij uitzendinggemist.nl hebben Lars en Floor Sinterklaas ook zien aankomen in Nederland. Vol spanning keek vooral Lars hoe de boot weer kon varen en hoe op het laatste moment toch nog een goede stoel tevoorschijnkwam voor Sint.

Sint waarschuwde dat niet alle kinderen tegelijk hun schoen konden zetten. Lars en Floor hoorden het beide. Tja, zeiden wij, het zou best eens kunnen dat je schoen leeg blijft. Toch wilden ze de schoen zetten. Wie weet heeft de buitenland piet toch tijd.

Samen met Cor heeft Lars de liedjes geoefend. Floor was naar een kinderfeestje. Bij terugkomst mocht de schoen gezet worden. Lars kwam met een paar schoenen en een paar laarsen aan. Hij zette ze ijverig keurig netjes op een rij. Net dat hij weer weg wilde lopen, (om nog meer te halen), vroeg Cor hem of Sint dat wellicht niet hebberig zou vinden. Lars keek Cor met een verdwaasde blik aan. "Waarom zet je al je schoenen neer," vroegen we toen. "Zo staat het toch op het plaatje?" .....

Inderdaad op de meeste plaatjes staan veel schoenen netjes op een rij. Het was Lars alleen nog nooit opgevallen dat het verschillende schoenen zijn voor meerdere kids. En eerlijk is eerlijk, het enige liedje dat Floor steeds zingt zegt ook: Sinterklaas Kapoentje, gooi wat in mijn schoentje, gooi wat in mijn laarsje, dank u sinterklaasje.

Vanmorgen waren Lars en Floor helemaal blij dat de buitenland piet tijd had gevonden om langs te komen.

• 17 November 2008 - 16:02

Esther:

Zijn de pepernoten in Noorwegen ook zo lekker? Wij zijn dol op de truffelnootjes van Bolletje.

• 18 November 2008 - 12:18

Tanja:

Grappig. Alsof je het al wist dat pepernoten ook in Noorwegen te krijgen zijn. Kwam ze gister per toeval tegen in de winkel. En ze smaken heerlijk, net als in NL.

• 18 November 2008 - 14:49

Karin:

Het is helemaal een spannende tijd; schoen zetten. En nog blijven ze ons verbazen door de volgende dag ook weer gewoon een schoen te zetten. "Piet kan toch wel elke dag langskomen"

Olivier begint zich ook wel dingen af te vragen: Piet kan toch niet door het glas van de kachel komen? Waarom al die speelgoedboekjes als Sint ook zo'n groot boek heeft waarin moet staan wat hij leuk vindt...

Kom je nog gauw naar Nederland?