Boot in water - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu Boot in water - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu

Boot in water

19 April 2009 | Noorwegen, Kristiansand

Cor is de afgelopen weekenden hard bezig geweest de boot weer vaarklaar te maken. Naast schoonmaken, en de nieuwe motor eraanhangen, waren er talloze kleine klusejs en het lozen van een enorme hoeveelheid water uit compartimenten in bodem van de boot. Emmers water kwamen euit, wat volgens ons er alleen maar in gekomen kan zijn door condenseren van de lucht.

Vandaag gaat de boot in het water. Hierdoor krijgen we al heerlijk zomer gevoel.Het weer helpt ook mee: zon, strak blauwe lucht, en lekkere temperatuur. Daarnaast loopt de natuur uit en is het 's avonds al lang licht. In Noorwegen zijn de lente en herfst erg kort en gaan eigenlijk winter en zomer direct in elkaar over.

Boat into the water

For weekends Cor has worked on our boat to get it ready for sailing. Many little jobs, painting, new engine and getting all condensed water out of the compartments. Buckets full; we live in a humid climate so close to the sea.

Today the boat will go into the water. It gives us a sense of summer, helped by th nice weather of this weekend. Nature is blossoming and we already have very long evenings. In Norway, spring and autumn are short seasons, where essentially winter and summer alternate.

• 20 April 2009 - 06:40

Esther:

Daar krijg je vast de kriebels van...nog even en je kunt weer lekker varen!