Eerste sneeuw! First snow! - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu Eerste sneeuw! First snow! - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu

Eerste sneeuw! First snow!

02 November 2009 | Noorwegen, Kristiansand

Wederom een weekendje rust in de hytte. Cor kon het wel gebruiken na een hectische reis door alle uithoeken van India in 6 dagen, waarbij zijn koffer kwijt raakte en ook zijn paspoort. Beide doken gelukkig ook weer op. Vrijdag avond was het eerst nog feest op school: Halloween. Na veel snoep, spelletjes, en gezelligheid stapten we samen in de auto.

In het donker en de kou kwamen we in de hytte. Snel de openhaard aan, en met jassen aan, de spullen uitpakken en daarna wachten tot het warm is. De bedden van de kinderen waren snel opgewarmd met een kruik. ’s Nachts hebben we twee keer de wekker gezet om een nieuw stuk hout op de openhaard te doen. Zo konden we voorkomen dat we ’s ochtends in de kou wakker zouden worden, want dat is echt niet prettig.

Na pizza’s en wandelingen op zaterdag, werden we op zondagochtend, blij verrast met sneeuw. De eerste sneeuw van het jaar! Lars en Floor genoten ervan. Eerst sleetje rijden. Al hadden ze dat twee weken eerder al gedaan, zonder sneeuw, glijdend van de rotsen en over struikgewas. Met sneeuw is toch leuker. Daarna een sneeuwpop gemaakt en lekker kliederen met de dan al papperige sneeuw. In de loop van de week wordt er weer sneeuw voorspeld. We zullen zien en ervan genieten.

First snow

Again a quiet weekend in the cabin. Cor could use it after a hectic trip to India, having seen all corners of India in just 6 days, where he also lost his suitcase and passport. Luckily both surfaced. Friday evening there was first the Halloween party at school. After many sweets, games and great fun, we stepped in the car.

We arrived in the cabin in the dark and cold. First things first: start the fireplace. With jackets on we unpacked our stuff and waited till it all became warm. The beds of the kids were quickly warmed using water bottles. In the night, we set the alarm clock twice to put some new logs in the fireplace. This way, we avoided to wake up in the morning in the cold.

After pizza and walks on Saturday, we were surprised with snow on Sunday morning. The first snow of the year. Lars and Floor enjoyed it, first sleighing. Even though they had already done it two weeks earlier, without snow, from the rocks over the bushes. With snow it is even more fun. Afterwards they made a snowman and continued playing with the then slushy wet snow. Later in the week, more snow is predicted. We will see and enjoy.

• 02 November 2009 - 21:15

Pama:

toch wel leuk die sneeuw, maar zijn wel blij dat het hier nog niet valt