Boot te koop / Boat for sale - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu Boot te koop / Boat for sale - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu

Boot te koop / Boat for sale

09 Mei 2010 | Noorwegen, Kristiansand

Gisteravond hebben we onze boot op de Noorse marktplaats te koop aangeboden. Wij gebruiken de boot weinig en verwachten hem ook niet vaak te gebruiken deze zomer nu we veel in de hytte zijn. Graag gunnen we anderen het plezier van deze unieke boot, en hoeven wij er niet meer voor te zorgen. De boot bieden we aan voor aan zacht prijsje. En dat hebben we geweten!

Vanaf 9.30 vanochtend staat de telefoon roodgloeiend. Veel vragen en aantal mensen die van verre in auto stappen. De eerste twee verwachten na een uur rijden om 11u aan te komen. En dat terwijl wij nog niet gedouched hebben en alle boot spullen her en der in huis, garage en schuur liggen ................

Om 11u ligt alles netjes uitgestald in de tuin. En is Cor nog aan de telefoon. Deze persoon biedt de vraagprijs, zonder de boot te zien, als hij hoort dat er twee man op dat moment rond de boot lopen. Na veel vragen, besluit een van de mannen in de tuin over te bieden, waarop de andere twee afhaken. Onderhand wordt er steeds gebeld. Een van de bellers biedt hoger. Niemand wil op dat moment daarover heen gaan, en wij vinden het prima: de boot is verkocht! De persoon woont ruim 4u rijden hiervandaan en haalt hem binnenkort op. Hij maakt de helft van het bedrag over zodat wij en hij zekerheid hebben. Nieuwe telefoontjes komen nu om de minuut binnen. Het veranderen van de advertentie (verkocht!) maakt hier een eind aan.

Boat for sale

Last night we placed an advert on the Norwegian Ebay to sell our boat. We did not use it much last year and do not expect to use it much now that we spend a lot of time at the cabin. We rather let someone else enjoy this unique boat, saving us having to care for it. The asking prize for the boat is a very good deal for the buyer. And that we experienced!

From 9.30 this morning, the phone rings almost constantly. Many questions, and a few people who stepp in their car from afar. Two would arrive at 11 after an hours drive. We have not taken a shower and all the boat equipment and material is at different spots in the house, garage, and barn ….................

At 11, everything is nicely laid out in the garden. And Cor is still on the phone, this time with someone who is bidding the asking prize, without having seen the boat, when he finds out that two men are going around the boat at the same moment. After many questions, one of the men in the garden decides to overbid, the others do not follow. In the mean time, the phone keeps ringing. One of the callers decides to bid higher. No one follows, and it is ok with us: the boat is sold! The buyer lives more than 4 hours driving from here and will pick up the boat in some days. He will pay half of the money for his and our security. The phone now rings every minute. Changing the add online – sold!, puts an end to it.

• 09 Mei 2010 - 18:51

Paula:

Veel mensen hebben zin in een zomer op het water!