Genoeg hout / Plenty of wood - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu Genoeg hout / Plenty of wood - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu

Genoeg hout / Plenty of wood

06 Oktober 2010 | Noorwegen, Kristiansand

Het is nu ook volop herfst hier. De bossen vertonen de prachtigste kleuren. De wegen en grond liggen bezaaid met bladeren. De weken van overwegend zonnig weer werden de afgelopen paar dagen met regen onderbroken. Vandaag regende het de hele dag door. De terugweg naar huis was een feest van onverwachte watervallen langs de weg en rijden door grote plassen het water al hoog opspattend.

De voorspelling voor de komende 10 dagen is strak blauw en zon. Ondertussen laten wij ons niet voor de gek houden, en hebben een nieuwe voorraad hout aangelgd voor de winter. De eerste grote berg ligt netjes opgestapeld in de garage naast het huis, de andere stapel hebben we in een busje geladen en gereden naar hytte om het daarna beetje bij beetje naar de hytte te dragen. Lars en Floor hielpen vrolijk mee en verdienden zo wat extra zakgeld.

Plenty of wood

Autumn is now in full swing here as well. Beautiful colors decorate the forests. The roads and grounds are covered with leaves. Weeks of mostly sunny weather have been changed for a few days of rain. Today it did not stop. The trip back home was a delight of unexpected waterfalls along the road and driving through large puddles splashing water high.

The prediction for the next 10 days is clear blue skies and sun. In the mean time this will not fool us. We have arranged a new stack of wood for the winter. The first large pile is nicely stacked in the garage next to our house. The second we have put in a van and driven to the cabin, where we then carried it bit by bit to the stack next to the cabin. Lars and Floor enjoyed helping and earned some extra pocket money this way.

• 06 Oktober 2010 - 22:39

Michel:

Laat de winter maar komen! Lars sjouwt al met halve bomen tegelijk :)
    Het was een beetje regenachtig zo te zien?