TOYS for BOYS ....... - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu TOYS for BOYS ....... - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu

TOYS for BOYS .......

Door: Cor Oldenziel

26 September 2004 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Zoals Tanja al schreef in het vorige bericht hebben we een nieuw ”familielid” aangeschaft.

De paarse Sirion is de deur gewezen en na zo’n 7 jaar zeuren heb ik dan m’n 2e-hands sportauto (Alfa Romeo Spider, 2L T-spark) gekregen. De echte reden is dat Tanja nu ook inziet dat ze met deze auto mooi door Dubai kan touren. Het grappige is dat de snelheidsmeter bij 100 km per uur pas op een kwart staat. Zelf ben ik bij 170 km/hr maar gestopt aangezien de max. snelheid in Dubai toch echt 120 km/hr is en deze streng wordt nageleefd. De eerste boete is dan ook al een feit op een stukje 80 km/hr waar ik op dat moment helaas 90 km/hr reed en de mobiele controle iets te laat opmerkte.

Arend was de eerste die van de nieuwe auto kon genieten. Op donderdagavond (16/9) konden we de Alfa ophalen en omstreeks 23.30 kwan Arend aan op Dubai International Airport. Het dak bleef er bij die gelegenheid nog op, maar de volgende dag tijdens het toeren ging die er al snel af (ook al was het eigenlijk nog iets te warm….). Aangezien je met zo’n auto niet echt de woestijn in kunt zijn we maar we Quats aan de slag gegaan. Nadat Arend met z’n kin het stuur had gekopt en ik zelf onder de Quat was terecht gekomen zijn we met de Alfa maar iets rustiger en over de normale weg terug naar Dubai gereden.

De volgende dag zijn we naar Jebel Ali Golf Resort and Spa gegaan voor een rondje van 18 holes. Een erg geslaagde ochtend (afslaan om 8 uur ivm de temperatuur). De rest van de dag zijn we niet verder gekomen dan het zwembad (ook heel vervelend). Inmiddels had Arend gehoord dat hij de komende 3 jaar in Hongkong gaat doorbrengen, zodat onze volgende golfafspraak wel ergens halverwege (Thailand of Malaysie) zal plaatsvinden.

Hier dan eindelijk de foto’s van ons nieuwe ”familielid”

• 26 September 2004 - 17:41

Remco:

tyoen etc. is blijkbaar niet iedereen gegund, wat ik zeggen wilde is dat deze Alfa natuurlijk wel een betere foto verdient dan er nu is geplaatst.

Geniet ervan en hopelijk mogen we deze ook nog eens aanschouwen in Nederland

• 26 September 2004 - 18:43

Pama:

Het staat wel stoer hoor, maar mijn moederlijke zorg is erg blij met de max snelheid en ik weet uit ondervinding dat er meer gecontroleerd wordt dan in nederland.
    Ondanks dit alles wensen wij jullie er erg veel rijplezier mee.

• 28 September 2004 - 06:38

Tanja:

Remco, zijn de close-up foto's meer van je gading?

• 28 September 2004 - 11:20

Pama O:

pooier!!!

• 29 September 2004 - 19:12

Eleonora:

Supermooie Alfa zeg ! Wel meenemen naar Nederland hoor.