Werk aan de winkel / Schoolreis op Twitter - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu Werk aan de winkel / Schoolreis op Twitter - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu

Werk aan de winkel / Schoolreis op Twitter

Door: Tanja

Blijf op de hoogte en volg

11 November 2013 | Singapore, Singapore

Een kleine twee weken geleden besefte ik dat ik best zin had om af en toe weer les te geven. Ik besloot om op de deur te kloppen van de school van Lars en Floor. Wie weet hadden ze een invalkracht nodig op de middelbare school.

De volgende ochtend was het eerste contact snel gelegd toen ik naast het schoolhoofd parkeerde. Een prettig kort gesprek volgde later in de week. Wij waren het snel eens. Nu alleen nog het regelen van de papierwinkel, zodat ik ook mocht werken onder mijn huidige visa. In Singapore houden ze van regels. Dit is wel zo makkelijk en duidelijk. Het vraagt alleen het invullen van formulieren en overleggen van verschillende documenten. En dan is het snel in orde, mits de aanvraag binnen de regels valt.

Afgelopen donderdag was er de toestemming van het ministerie van werkgelegenheid en een uur later kreeg ik een sms. Of ik zin en in de gelegenheid was om vrijdag de hele dag in te vallen. Ja. Het invallen beviel goed. Zowel de docenten als leerlingen waren erg behulpzaam. De leerlingen zijn gedisciplineerd en werken hard. Geen enkele leerling probeerde er een slaatje uit te slaan dat er een invalkracht voor de klas stond. Dat deed ik vroeger wel anders! MIjn grootste uitdaging was het juist uitspreken van de Aziatische namen.

De eerste drie leerjaren van de middelbare school zitten in een gebouw naast de lagere school. Er zijn drie klassen per leerjaar en in totaal zo'n 150 leerlingen. Het is dus een kleine school en de leerlingen voelen zich veilig en kennen elkaar. De school heeft goede ervaringen met de leerlingen tijdens hun puberteit in een beschermde omgeving neer te zetten. Het team van docenten is hierdoor ook klein (18 man/vrouw) en hecht. De laatste leerjaren van de middelbare school bevinden zich op een ander plek in de stad. Over twee jaar worden ze samengevoegd samen met de lagere school in een nieuw gebouw.

Aanstaande vrijdag val ik weer in, er is dus genoeg werk aan de winkel. De laatste drie weken van deze periode val ik in voor een docent die leerlingen begeleidt in het leren van de Engelse taal. Sommige leerlingen beginnen namelijk op de school met weinig Engelse vaardigheden en zij worden extra en soms apart onderwezen zodat ze zo snel mogelijk met de rest meekunnen.

Lars is op schoolreis tot en met woensdag. Je kunt Lars en zijn hele klas op Twitter volgen: https://twitter.com/ISS5DCSingapore. Wie net als ik niet aan Twitter doet, ook op de klasblog staat de berichtjes en foto's (http://g5sb.weebly.com/).

  • 11 November 2013 - 09:20

    Kim:

    Ha Tan,

    Heerlijk om te lezen dat je het weer goed voor elkaar hebt gekregen. Dat het een succes is verbaasd me niet... Have fun!

  • 11 November 2013 - 09:32

    Esther:

    Fijn dat je ook hier weer je draai hebt gevonden... en geniet ervan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Singapore

Werken, naar school gaan en wonen in Singapore

Recente Reisverslagen:

29 Augustus 2015

Fietsuitdaging

17 Augustus 2015

Terug in SG

17 Mei 2015

Floor is eleven!

11 April 2015

SEA games opening

06 April 2015

Lars kookt vandaag
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 455
Totaal aantal bezoekers 276373

Voorgaande reizen:

01 Juli 2012 - 01 Juli 2013

Breda

01 Januari 2008 - 01 Juli 2012

Kristiansand

03 Maart 2004 - 31 December 2007

Dubai

01 Juli 2013 - 30 November -0001

Singapore

Landen bezocht: