Wat bepaalt dat je ..... - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu Wat bepaalt dat je ..... - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu

Wat bepaalt dat je .....

Door: Tanja

26 Juni 2005 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Iedereen verhuist wel eens in zijn leven naar een andere wijk, stad, provincie of land. Waar je ook heen verhuist, je zal altijd moeten wennen en uitzoeken waar je alles kan kopen, vinden, bestellen en regelen.

Wat maakt nu dat je kan zeggen dat je gesettled bent? Is dat als je

- je "huis" supermarkt hebt gevonden
- je stamkroeg kunt vinden, of
- kruipend de weg van je stamkroeg weer naar huis weet
- scholen voor de kids hebt gevonden en ze er hebt ingeschreven
- lid bent geworden bij een sportclub
- de buren te eten hebt gehad
- na een bezoek aan je oude buurt, op weg naar huis, geen heimwee meer voelt
- een leuke winkel hebt gevonden om kleding voor jezelf te kopen
- weet waar je schoenen voor de kids moet kopen
- het nummer van de politie en brandweer kent
- een gast meeneemt naar een museum in je nieuwe woonplaats
- drie sluiproutes hebt ontdekt van je werk naar huis
- een huisarts en tandarts hebt gevonden en daadwerkelijk bij hebt ingeschreven
- ……
- ……
- of is dat als je met naam en toenaam in de krant staat ……

Als representatief* burger van Dubai (ahum ahum), mocht ik mijn mening geven over de verslaafdheid van de mobiele telefoon. Het artikel in de Gulf News (vergelijkbaar met Telegraaf/AD) is geschreven naar aanleiding van een bericht dat een Engels meisje depressief werd als haar mobiele niet vaak genoeg ging. Via de link kun je de volledige tekst lezen: http://www.gulfnews.com/Articles/NationNF.asp?ArticleID=170274. Ik heb het artikel ook ingescand en je kunt het hieronder zien.

*representatief houdt in dat ik in een winkelcenrtum werd aangehouden door de betreffende journalist.

Mijn tekst in het artikel:
Tanja Oldenziel, a 31-year-old from The Netherlands who works in recruitment, has two mobiles one for work and one for private use.
"It helps having two because it means I know how to answer when I pick up the phone," she said.
She said she makes just a few calls or SMSs each day and added that she doesn't gaze at her phone hoping it will spark into life.
"I get that way about e-mail instead. If I don't get e-mails I think there's something wrong," she said with a laugh.

• 26 Juni 2005 - 17:51

Paula:

Haha, mijn zussie in de krant!!! Mooi hoor!
    Enne wat settelen betreft: als je voor je werk kaarten moet maken en je doet dat voor je huidige woonplaats!

Geniet maar van je 5 minutes of (paper ;-)) fame!

Liefs Paula

• 27 Juni 2005 - 06:16

Esther:

Famous all over the world!

Groeten!

• 03 Juli 2005 - 16:46

Tanja:

Wow, Tan! Geinig hoor. Maar eh,we moeten je wat vaker mailen dus, haha!

• 06 Juli 2005 - 09:21

Monica:

Wat een feest zijn de foto's. In de zomer wil ik ook zo een website voor de familie in ZA maken. Zij zijn wel engeltjes met de witte haar!! Italie was echt super. Mally staat wel, maar heeft nog niet de lef om te lopen zonder een vinger. We are holding our breath. see you soon. Monica