Heerlijk lang - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu Heerlijk lang - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu

Heerlijk lang

Door: Tanja

08 September 2006 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Vijf en een halve week in Nederland. Weg uit de hitte om even af te koelen in Nederland. En dat is gelukt ...... Het KNMI meldt: “Na de droogte en tropische hitte van juli volgde een extreem natte en vrij koele augustusmaand. Met gemiddeld over het land 184 mm neerslag tegen normaal 62 mm was augustus de natste oogstmaand in 100 jaar. Augustus was een zeer sombere maand met gemiddeld over het land 134 zonuren tegen een langjarig gemiddelde van 198.”

Gelukkig was het natte weer het enige minpuntje va onze vakantie. We hebben ons uitstekend vermaakt met onder andere toeristische uitstapjes, golfen, wandelen, en lezen. Uiteraard hebben we de lange vakantie benut om gezellige dingen met vrienden en familie te ondernemen. OO, uuhh, voordat jullie het verkeerde idee krijgen dat wij zoveel vakantedagen krijgen in Dubai; Cor en ik hebben aangename en nuttige verenigd. De laatste anderhalve week hebben we collega’s en klanten op verschillende plekken in West-Europa bezocht..

Lars en Floor hebben zich tegoed gedaan aan alle aandacht. Ze deden veel nieuwe indrukken op: natuurlijk de regen, maar ook post via een brievenbus, meerijden met de trein en de bus, de drukte van de kermis, het reuzenrad, koeien, schapen, paarden, (wind) molens en klompen. Ja, ze hebben nu zelfs hun eigen klompen waar ze in Dubai de blits (ahum) mee kunnen maken. Tijdens het wandelen en oversteken, beseften wij dat wij dat erg weinig doen in Dubai. Zowel Lars als Floor vonden het oversteken en de langsrazende auto’s eng. Het liefst wilden ze zo snel mogelijk overrennen als ze zagen dat er geen auto aankwam. Bij een dubbele oversteek met vluchtheubel was het dus zaak om hun hand goed vast te houden, want zover vooruit keken ze nu ook weer niet.

We zijn net lang genoeg in Nederland gebleven. Niet omdat onze ouders ons zat waren of wij hen. Nee, dat is eigenlijk prima gegaan zolang samen in een huis. Onze planning is goed, omdat het net begint af te koelen in Dubai. Het is nog wel warm (40 graden), maar niet meer zo verstikkend. Vanochtend hebben we de hele ochtend in de tuin gezeten, in de schaduw en met zwembad. ‘s Middags vanaf een uur of drie is het zeer aangenaam. Alleen ‘s avonds is het nog vrij vochtig.

• 08 September 2006 - 11:14

Karin:

We hebben het heerlijk gevonden dat jullie ook bij ons langs zijn geweest en we komen nu dan ook echt die kant op (of waar jullie dan ook zullen zijn). Olivier heeft het allemaal prachtig gevonden en kan er maar niet overuit dat je met het vliegtuig bij jullie op bezoek moet gaan! Door alle haast zijn we jullie kado's vergeten en die sturen we nu dus gauw op! Dikke zoenen Paul&Karin en Olivier&Julius

• 08 September 2006 - 12:45

Paula:

Lekker om weer in je eigen huis te zijn?
    Ik vond het een heel leuk om jullie op de valreep nog een keer te zien!!!

Liefs uit zonnig ;-) Nederland