Halloween - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu Halloween - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu

Halloween

Door: Tanja

01 November 2006 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Halloween

Lars, niet op je t-shirt bijten.
Lars? Ben je zenuwachtig? Ja.
Hoezo dan? Ik ben bang dat er spoken zijn.
Lars, als er spoken zijn, dan zijn dat kinderen die verkleed zijn. Het zijn geen echte spoken.

Halloween is een echte happening hier. Alle winkels verkopen verkleedkleren en versiersels voor binnen en buiten. Ook op scholen is er veel aandacht. Aan het eind van de middag verzamelen alle speelkameraadjes van Lars en Floor bijeen bij Sophia thuis. Eerst sminken, snacks en ijs eten, en dan bij donker naar buiten, op de deuren kloppen.

Vooral Lars was er al twee dagen erg mee bezig. “Waarom moeten we op de deur nokken?” (Kloppen in nederlands, knock in engels.) Als je op de deur klopt, moet je “trick or treat” zeggen. Dan doen de mensen open en geven je een snoepje. De hele dag oefenen. “Waarom moet je een tas mee? Lars is vekleed als Zorro. Steeds moet hij weer even rennen om zijn cape te zien wapperen. Floor is een zustertje, inclusief wit mutsje en rode kruis tasje. Iedereen is weg van haar.

De compound was erg gezellig. Het was vergeven van de kinderen, ook veel van vrienden van buitenaf, die wisten dat je hier goed en veilig rond kunt wandelen. Het waren zeker een 200-tal kids van 2-16jaar met of zonder ouders/nannies Na 10 huizen vond Floor het wel prima en wilde naar huis. Lars wist van geen ophouden. Helemaal kapot en met een tas vol snoepgoed kwam hij thuis. Samen hadden ze veel te vertellen aan Cor, die niet meeliep omdat hij ‘deurdienst’ had. Toen Cor vroeg wat Lars bij iedere deur zei na het kloppen, wist Lars het nog precies: “Halloween.”

Lars en Floor rollen trouwens van de ene gebeurtenis in de andere. We zijn net terug van een weekje naar Cyprus, gister was Halloween, en morgen staan opa en oma Oldenziel op de stoep na Lars zijn eerste zwemles.

Het weekje Cyprus was erg ontspannend. Geen mobiele telefoon, geen computers, geen internet. Heerlijk afgezonderd van de wereld. Elke dag ging de picknick rugtas mee om op strand, in bos of naast kasteel te lunchen. Een middag heeft Cor professioneel een vuur gemaakt zodat we konden bbq-en. Tuurlijk hebben we ook even ons huis gekeken.

PS De foto’s van Halloween komen bij een volgend bericht.

• 01 November 2006 - 19:14

Esther:

Spannende en ontspannende berichten! Klinkt goed.
    Groetjes, Esther

• 02 November 2006 - 07:56

Paula:

Hahah, maar goed dat ze daar geen St Maarten kennen ;-). Al die liedjes oefenen! En wat een heerlijk vooruitzicht zeg dat huis op Cyprus.

• 06 November 2006 - 19:20

Richard:

Hoi Tanja en Cor, geweldige foto's van jullie nieuwe stulp op Cyprus. Ook geen slecht uitzicht! Groetjes
    Richard