Dirk Scheele - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu Dirk Scheele - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu

Dirk Scheele

Door: Tanja

16 April 2007 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

We zijn al weken, zo niet maanden in de ban van Dirk Scheele. Nou ja, Lars en Floor. Wij hebben er maar in mee te gaan en doen het graag. Eind januari nam een clubgenoot van Cor een Nederlandse liedjes cd mee van Dirk Scheele. Ze waren meteen helemaal weg van de eenvoudige liedjes over alledaagse onderwerpen en voorwerpen. De cd zit al tijden in de auto en wordt veel gedraaid. Voor ouders is het 100 maal beter aanhoren dan de standaard (oud-) hollandse liedjes gezongen met schelle stemmen. Dirk en zijn liedjesband hebben achter ieder liedje, hoe kort ook, een prettige deun of beat gezet. Het verveelt niet snel.

In februari heb ik snel even op bol.com gekeken voor meerdere cd’s. Mijn oog viel op een dvd, “Vroem Vroem” genaamd, met erg goed commentaren en een waardering met de volle 5 sterren. Dirk bleek ook succes of Nickelodeon? te zijn. Snel de dvd besteld, zodat Cor zijn ouders deze mee konden nemen naar Dubai. Vanaf begin maart draait de dvd ononderbroken op de dvd-speler .........

Het is niet zo erg als het klinkt. Lars en Floor kijken elke avond na eten een 10-15min tv en mogen dan kiezen wat ze willen zien. Vaak verkiezen ze een film boven TikTak en Sesamstraat. Zo hebben we Winnie de Pooh, Antz, Tom & Jerry, Donald Duck, Kiddo etc al als vervolg verhaal bekeken. Vaak ook wel in herhaling. Maar nog nooit heeft een dvd het 1.5 maand volgehouden.

We kunnen de kleur groen niet noemen, of het is Dirk’s lievelingkleur. De drumstokjes moeten tevoorschijn komen bij het drum lied. En ook de slippers. Want overal kan je op drummen: “Ipper tipper op je slipper”. Dirk heeft een gitaar en Richard een bas gitaar . Lars zijn kartonnen gitaar leeft na weken nog steeds. Het was voor mij een half uurtje knip en plak werk op een avond. Eerder deze week heb ik hem voor de zekerheid verstevigd met extra lange sate prikkers, die de snaren voorstellen. Het tandenpoetsen is een hippe aangelegenheid, omdat Dirk in een scene overdreven lang zijn tandenpoetst, al dansend en er ook een liedje van maakt. Kortom, wij ouders genieten ook van Dirk mee. En zitten onderhand mee te lachen over grapjes die aan Lars en Floor voorbij gaan.

Alles gaat verder zijn gangetje in Dubai. Lars en Floor gaan weer naar school na twee weken Paas vakantie. Ze genieten volop en zijn helemaal in de ban van de juf, zoals het hoort op de leeftijd. De juf heeft werkelijk waar oneindige energie, creativiteit en inbeeldingsvermogen. Vanmorgen was het weer erg leuk om te mogen assisteren.

Cor is net terug van een weekendje weg naar Cyprus. Het kriebelde. Hij wilde graag zien hoe het huis ervoor stond en of ze al onze wensen wel netjes meenamen in de bouw. Niet dus. Gelukkig is er nog tijd voor aannemer om een en ander te veranderen zonder al te veel moeite. Het complex begint er al op te lijken.

Op het werk gaat het ook zijn gangetje. Nog even druk, en nog even veel reizen voor Cor. Klanten zitten toch overal en nergens. Volgende week is Cor in Kazachstan om na terugkomst even twee dagen in Baku te zijn. (ja, inderdaad van de James Bond film, daah) Wellicht toch maar eens de atlas erbij pakken. Baku ligt in Azerbijan.

Zelf zou ik volgende week een carriere beurs voor studenten organiseren samen met andere mensen uit de olie industrie. Alles was bijna geregeld, maar we hebben het toch afgeblazen ondanks al onze moeite en tijd die we erin hebben gestoken. Het enthusiasme van de studenten viel erg tegen. En wat doe je dan? Doorgaan en op de dag zelf niet teleurgesteld zijn dat er maar 50 studenten zijn? Dat was voor ons en de bedrijven geen optie. Opeens heb ik nu weer vrije tijd in de avond, twee weken eerder dan verwacht. Nog even van de warme avonden genieten voordat het te warm (en vooral benauwd) wordt.

• 17 April 2007 - 16:55

Odi:

Leuk dat jullie Dirk Scheele ook hebben ontdekt. Ik had het in December al opgenoemd, maar toen kwam het nog niet over. Hier hebben we ook een Dirk Scheele hype gehad en werd de dvd ook altijd uitgekozen. Ik vond het heerlijk onschuldig tv-vermaak, en ze bewogen er ook nog bij, want bij veel liedjes moest meegedaan worden. Ik zweer ook bij Dirk Scheele, hoewel de dvd hier nu eindelijk weer in de kast blijft. Ik zal ook eens op zoek gaan naar Vroem-Vroem, vindt Björn ook vast fantastisch.

• 17 April 2007 - 19:14

Esther:

Toppie om jullie verhalen weer te lezen en alle belevenissen van de zijlijn mee te maken. Mooie foto's en zo te zien vordert de bouw al aardig. Wij hebben 'net een hittegolf' achter de rug, dus kunnen enigszins meepraten over het aangename weer. Alhoewel er nu alweer gepraat wordt over nachtvorst. En...we komen net terug van de winkel, want we hebben golfballen gekocht. En nog interessanter, we (!) gaan op les om ons GVB te halen. Dus als het mee zit :-) kunnen we in mei de baan samen op....
    Veel liefs!

• 07 April 2010 - 16:16

Marilou:

hoi lieve lars en floor wij zijn het jullie nicht en neef marilou en niels leuke pagina -xxxxxxxxxx- niels en marilou

• 07 April 2010 - 16:18

Marilou :

nu wonen lars en floor in noorwegen