Piraten feestje / Pirate party - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu Piraten feestje / Pirate party - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu

Piraten feestje / Pirate party

11 Januari 2009 | Noorwegen, Kristiansand

Lars vierde gisteren zijn verjaardagsfeestjes. Tijdens de vakantie had hij zijn verjaardag al in vele delen gevierd. Het klapstuk was natuurlijk het feestje met zijn vrienden thuis. De hele week vroegen Lars en Floor al, hoeveel nachtjes nog voordat ze komen. 's Middags om 2 uur stonden ze allemaal op de stoep, met kado en warme kleding onder de arm. Het thema was piraat en we zouden op een heuse schattenjacht gaan op het eiland. Maar eerst spelen, 2 minuten taart eten, snel weer verder spelen en daarna kadootjes uitpakken. Ondertussen was Cor buiten de boel aan het klaar zetten.

Het aankleden van de kids ging lekker snel. Ze wilden allemaal schatten zoeken. De opdracht onderweg was om 9 puzzelstukken te zoeken, verstopt in de bosjes langs het pad. Ruim halverwege op de heen weg, besloten twee meiden dat het ver genoeg was en gingen op een banke zitten. Uiteindelijk gingen ze toch weer mee. Na 30min waren we op de plek van bestemming: een oude ruine, waar Cor een kampvuur al aan had.

De 9 puzzelstukken vormden een schatkaart waarmee ze de echte schatten konden vinden. Na wat klimmen, klauteren en zoeken, zat een ieder snel tevreden met hun eigen schat aan warme chocomel en broodjes warme knakworst. Het was allemaal wat kouder dan voorspeld; vooral de wind was koud. Dus de reis terug werd weer aanvaard. Deze ging iets moeizamer; het was te ver voor de een, te steil voor een ander, twee moesten erg nodig plassen, ze wilden nog net niet naast een schuur, een een was zo moe dat hij slechts langzaam de ene voor de ander voet wist te zetten. Het zingen van liedjes hielp maar even.

We hadden het wellicht ietwat te fanatiek ingeschat? Alhoewel een halfuurtje lopen heen en terug is toch niet veel? Lars en Floor hadden nergens last van. Maar ja, we wandelen ook geregeld met ze. We waren in ieder geval blij dat we niet het smalle glibberige bospaadje hadden gekozen, en dat drie kinderen hadden afgezegd. Thuisgekomen zaten ze lieflijk en voldaan met zijn allen rond de keuken tafel rustig te kleuren / lego-en totdat de ouders ze kwamen ophalen.

Pirate party

Yesterday, Lars celebrated his birthday. During the holiday he had celebrated his birthday several times in small bits and pieces. The best of all was saved for last: his party at home with his friends. All week, Lars and Floor asked when they would come. In the afternoon the kids came with presents and warm clothing. Pirate was the theme of the party and we would go on a real treasure hunt at the island. But we first they played, at cake for 2 minutes, to quickly play again and afterwards unwrap the presents. In the mean time Cor was preparing the stuff outside.

Getting dressed was quickly done with eager kids. Along the road they had to find 9 pieces of a puzzle, well hidden in the bushes. When halfway up, two girls decided it was enough, and they sat down on a bench. A little later they joined again. After 30mins we were at our destination: an old ruin where Cor has built a campfire.

The 9 jigsaw pieces together formed the treasure map, on which the actual treasures were marked. After some climbing en searching, they sat down happily with hot chocolate and warm hotdogs. The weather was a bit chiller than predicted. So we decided to go back. The way back was a bit tougher: it was too far for one, another thought the hills were too high, two had to pee desperately, but did not like the idea of going beside a shed, and one was so tired he could only manage to slowly put one feet in front of the other. Singing songs did not work long.

Perhaps we had been carried away in planning? On the other hand a 30 min walk up and the same way down is not too much. Lars en Floor did not have any issues. But then again we walk a lot with them. We were glad we did not choose the small slippery path thru the woods, and that 3 kids could not make it to the party.

After coming home, the kids sat happily and nicely at the kitchen table to draw and play with lego. Soon afterwards, their parents came and picked them up.

• 11 Januari 2009 - 19:21

Paula:

Leuk thema feestje en heerlijk zo in de buitenlucht.
    Trouwens ook een mooie banner bovenaan van jullie uitzicht!!

Liefs,

Paula

• 11 Januari 2009 - 20:18

Opaoma:

Wat geweldig om zo je 6e verjaardag te vieren met je vriendjes.

• 13 Januari 2009 - 19:06

Erica:

Wat een leuke Noorse winterverhalen! Creatief en enthousiast hoor, zo'n feestje! het klinkt als dikke pret.