Kiezen / A Choice - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu Kiezen / A Choice - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu

Kiezen / A Choice

15 September 2009 | Noorwegen, Kristiansand

Lars heeft nu twee losse tanden. Hij kan niet kiezen welke er eerst uitgaat. Dus staan ze gebroederlijk naast elkaar, waarschijnlijk te wachten totdat de boventanden ook los staan, zodat ze er alle vier tegelijk uit kunnen vallen bij het eten van een stroopwafel.

Gister waren de verkiezingen in Noorwegen. Ze zijn grotendeels langs ons heengegaan. Verkiezingscampagnes mogen namelijk geen gebruik maken van tv reklames. We merkten het vooral omdat er de hele dag heel veel auto's bij de kerk stonden waar zich een stemburo bevond. En aan het feit dat er die dag geen bier verkocht mocht worden in de supermarkten. Het bier was bedekt met lakens. Ik neem aan dat er ook geen alcohol in de alcoholwinkels verkocht werd.

Afgelopen vrijdag hebben we uit een aantal hyttes een hytte gekozen om afgelopen zondag te bezoeken. Deze hytte heeft een mooi uitzicht en bleek in een heel mooi natuurgebied te liggen. Na de bezichtiging hebben we de bosbessen en cranberry struiken rond de hytte leeggeplukt en kennis gemaakt met onze eventuele buren. Na een picknick, hebben we de nazomer gevierd bij een meertje. Het water was ijskoud terwijl de rotsen door de zon goed warm waren. Heerlijk.

Vandaag hebben we besloten om een bod te doen op de hytte. We zullen zien of ons bod stand houdt.

A choice

Lars now has two loose teeth. He cannot chose which one should go first. I guess both teeth will be waiting for the two upper teeth to be loose so all can go at once when he is biting on a hard cookie.

Yesterday, the Norwegian elections took place. We did not notice too much of it, as they are not allowed to advertise on tv or radio. Yesterday we noticed a lot of cars parked next to the church all day, as this is were you could vote. And the fact that you could not buy beer in the grocery shops. They had the beer crates covered with sheets. I assume you could not buy any alcohol in the alcohol shops yesterday either.

Last Friday we chose one cabin out of a few cabins to visit. The cabin has a very nice view and is situated in a very beautiful environment. After the viewing we picked many black and cranberries from the bushes around the cabin and met with our potential neighbours. After a picknick, we enjoyed the nice late summer weather next to a lake. The water was very cold, yet the rocks were nicely warmed by the sun. Great.

Today we decided to put in a bid. We shall see if our bid holds.

• 15 September 2009 - 18:59

Paula:

Ik krijg al helemaal vakantiegevoel als ik de foto's zie!!

• 15 September 2009 - 19:52

Pama:

al een voordeel gezien: er is geen gesjow met de koffers gezien. Dit lijkt erop!!!!!!!!!!! ziet er gezellig uit

• 16 September 2009 - 06:45

Esther:

Wauwie dit ziet er van binnen en buiten goed uit en wat een mooi uitzicht!

• 16 September 2009 - 11:04

Tanja:

Anderen zijn nu de eigenaar van de hytte. Het bieden ging door boven onze limiet en dus zijn wij eruit gestapt.

Today someone else bought the cabin. The bidding continued passed our limit, so we stepped out.