Bijna zomervakantie / Almost summer holiday - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu Bijna zomervakantie / Almost summer holiday - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu

Bijna zomervakantie / Almost summer holiday

13 Juni 2010 | Noorwegen, Kristiansand

Het is bijna zomervakantie. Een week lang voelde het al als zomervakantie toen de bonden van de gemeente ambtenaren, waaronder de docenten, besloten om te staken. Na zes werkdagen hielden ze het voor gezien. Alle scholen in Kristiansand waren gesloten. Zelf ben ik niet lid van een vakbond en dus mocht ik gewoon doorwerken. Het gaf mij de mogelijkheid om achterstallige klusjes weg te werken, al werkend vanuit huis, Lars al om me heen spelend, met zonnig weer. De kleuterschool van Floor was open, omdat deze niet vanuit de gemeente opereert.

Afgelopen donderdag was het jaarlijkse zomerfeest op de kleuterschool. Onderdeel hiervan is het afscheid van de oudste kleuters. Maandag mag Floor een paar uur op bezoek bij haar nieuwe school, even bij Lars in de klas. En dan is het twee weken later vakantie en op naar de grote school.

Almost summer holiday

It is almost summer holiday. A week long it felt like it, during the strike that the local union of government employees organised. It included all the teachers in Kristiansand, so the schools were closed. As I am not a member of the union, I could continue working having the time for all the 'forgotten' administrative tasks. I worked from home, Lars playing around me, beautiful weather outside. The kindergarden of Floor was open, is it is not run by the government.

Last Thursday was the yearly summer party at the kindergarden. It includes a saying goodbye to the oldest kids leaving soon. Monday, Floor can have a look at her new school, being in Lars' class for a while. After that it is two weeks till holiday.

• 13 Juni 2010 - 19:48

Paula:

Leuk jurkje heeft Floor aan!