Lars is twee - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu Lars is twee - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu

Lars is twee

Door: Tanja

29 December 2004 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Vandaag is het feest. Lars is twee geworden. In hoeverre hij er zelf van bewust is, is moeilijk te zeggen. De slingers en ballonnen helpen zeker mee. En uiteraard de cake. De vele kadootjes van hier en vanuit Nederland vielen in goede aarde. Zijn nieuwe driewieler blijft steeds zijn aandacht trekken. Hij is echter nog net iets te groot en de trappers ronddraaien moet je leren. na het uitpakken van de kadootjes, is het ontbijt grotendeels aan Lars voorbij gegaan.

Om negen uur stonden de eerste vriendjes en vriendinnetjes op de stoep. Lekker taart eten, kaarsjes uitblazen en limonade drinken. En natuurlijk nog meer kadootjes. Op de uitnodiging hadden we gevraagd om geen kado's te mee te nemen, omdat Lars al genoeg speelgoed heeft. (Ja, we zijn ons bewust van de kans dat Lars dat in zijn puberteit tegen ons gebruikt.) De kids (en hun moeder of nanny) vermaakten zich prima, binnen en buiten. Sinds drie dagen kunnen ze tenminste weer buitenspelen. Het weer was weer zonnig als vanouds. De afgelopen dagen heeft het flink geregend, vergelijkbaar met een nederlandse regenachtige dag. Heel uitzonderlijk voor Dubai. Regen is normaal drie druppels en geeft geen laag van 5-10cm water per dag in het zwembad in de tuin.

Om Lars toch een kado van de kids te geven hadden we bedacht om met zijn allen een kunstwerk voor hem te maken voor op zijn kamer. Vier panelen hadden we gekocht en van een gele of groene achtergrond voorzien. De kids mochten met vingerverf uiting geven aan hun artistieke talenten. Zie de foto's. Het was een uitstekend vermaak; niet alleen zaten de panelen onder de verf, maar ook de ligstoelen, armen, gezichten en kleding van de kids. De panelen zijn erg mooi geworden. Zodra ze droog zijn, zullen we ze op hangen in Lars zijn kamer. Het drogen zal wel even duren. Voor kinderen geldt: hoe meer verf (aan mijn handen), hoe beter (ik kan schilderen).

Na het koekhappen (het was inderdaad even zoeken naar ontbijtkoek in Dubai), ging iedereen naar huis. Ook Floor heeft nog meegedeeld in het feestgedruis, zie foto. Ze keek haar ogen uit. Nu liggen ze beiden bij te tanken in bed.

• 29 December 2004 - 15:50

Paul & Karin:

Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van lars! Het gaat echt sneller dan je soms denkt. Geniet er lekker van en veel liefs,

• 29 December 2004 - 18:58

Eleonora:

Gefeliciteerd met de verjaardag van Lars !!! Leuk idee om kunstwerken te gaan maken.

• 30 December 2004 - 01:21

Hugo En Rosalie:

Gefeliciteerd!

Wat een gezellige kliederboel! Fijne jaarwisseling en goed nieuwjaar!