Het werk bevalt prima - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu Het werk bevalt prima - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu

Het werk bevalt prima

Door: Tanja

Blijf op de hoogte en volg

07 Januari 2005 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Het bevalt me prima om weer aan het werk te zijn. Het was natuurlijk even wennen, maar snel genoeg zit je weer in het ritme. Het voelt nog wel alsof ik zwem in een grote oceaan. Op zijn tijd komt er wat drijfhout voorbij, maar ik heb nog geen idee of dat een defintieve houvast geeft. Zoals ik het zelf zie, ben ik op dit moment de verschillende continenten aan het verkennen om te zien welke richting ik op moet.
Over twee weken komt mijn directe baas langs vanuit Engeland. Ik verwacht dat ik vanaf dan echt met volle vaart vooruit kan.

Ook hier in Dubai leeft het hulp geven aan de slachtoffers van de tsunami. De kranten staan er vol van. Ook op tv zal wel het een en ander georganiseerd zijn, maar het arabisch is voor ons nog abakadabra. De Arabisceh Emiraten zijn zowiezo een van de grootste, zoniet grootste donateurs van financiele ontwikkelingshulp. Op zich terecht als je ziet hoeveel geld de olie opbrengt voor het handjevol inwoners. Maar dat terzijde. In de vele winkelcentra staan bakken waarin de mensen hun spullen kunnen doneren. Hier wordt grif gebruik van gemaakt. Op zijn tijd echter wel op de Dubai-manier, zoals te lezen viel in een locale krant. Verschillende designer outfits (sommige ongedragen) waren gedoneerd, als ook pumps. Een man doneerde een hele prijzige garderobe, deels nieuw. Hij was net gescheiden van zijn vrouw. Hij gunde de kleding liever aan een ander dan zijn ex-vrouw en hij had tenslotte voor de kleding betaald.

Zonet ben ik even bij Lulu (onze nanny) op Kerstbezoek geweest. In Ethiopië verschuift het Kerstfeest en dit jaar valt het op 7 januari. Samen met haar eveneens Ethiopische vriendinnen en nichtjes had ze een typisch Ethipische kerstmaaltijd in elkaar gedraaid. In haar kamer zaten de dames er heerlijk van te genieten. Vooral het vlees was erg lekker en pittig. Een speciaal drankje werd er ook bij geschonken. De smaak was even wennen. Volgens de dames was het alcohol-vrij. Ik heb ze maar in hun waan gelaten. Als je graan een aantal uur kookt en dan een paar dagen laat staan om vervolgens het vocht te gebruiken als basis voor de drank, dan kun je donderop zeggen dat er alcohol inzit. Het is in principe een soort bier.

Floor heeft onderhand haar derde tand, haar (voor de kijkers) linker bovenvoortand. Ze klimt overal vrolijk op, en weet er vaak zonder kleerscheuren weer af te komen. Zo neem ze ook zonder problemen de afstap naar de tuin.

Sinds deze week hebben zij Skype ontdekt. Het is een programmaatje waarmee je gratis naar elkaar kunt bellen via de computer. De geluidskwaliteit is zeer goed: alsof je naast elkaar zit en er is geen vertraging of echo. Ook het gebruikersgemak is groot. Zo kun je zien wie er online is, elkaar berichtjes sturen en chatten. Dus het is vergelijkbaar met msn of yahoo messenger, behalve wat betreft de kwaliteit van bellen.

Het is simpel te downloaden op www.skype.com. Na installeren en aanmaken van je eigen account kun je je contacten (zoeken en) toevoegen. Onze skype namen zijn fam_oldenziel (thuis), tanjaoldenziel (mijn werk) en cor_oldenziel (Cor’s werk). Wij zullen proberen om ‘s avonds vaak de computer aan te laten, zodat we ´gewoon´ gebeld kunnen worden via Skype.

Onderaan heb ik nog wat nieuwe foto\'s gezet. Onder andere van Lars zijn verjaardag en een bezoekje aan het strand.

  • 08 Januari 2005 - 14:43

    Pama:

    wat een schitterende foto\'s!
    het is wel apart om via jullie zus en zwager in een ander deel van de wereld, cambodja, te vernemen dat jullie weer wat op de site gezet hebben. we houden elkaar in de gaten

  • 08 Januari 2005 - 19:31

    Erica:

    Idd zo kwam ik ook weer op jullie site terecht, via Paula! Lekker dat je je draai gevonden hebt op je werk Tan, al zal het idd nog even duren voor het loopt als een trein.
    De machine moet nog een beetje warm lopen!
    Erica

  • 22 April 2005 - 06:23

    S. Abuleil:

    geachte heer/mevrouw,

    Zou u mij inforamtie kunnen geven hoe ik aan een baan zou kunnen komen in Dubai.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Dubai

Recente Reisverslagen:

30 December 2007

Met je neus in de boter

15 December 2007

Winter in Nederland

08 December 2007

Bye Bye verjaardag

02 December 2007

Sinterklaas weer naar NL

16 November 2007

Omweg van Sint
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 277003

Voorgaande reizen:

01 Juli 2012 - 01 Juli 2013

Breda

01 Januari 2008 - 01 Juli 2012

Kristiansand

03 Maart 2004 - 31 December 2007

Dubai

01 Juli 2013 - 30 November -0001

Singapore

Landen bezocht: