Vakantie bijna voorbij / Holiday to end soon - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu Vakantie bijna voorbij / Holiday to end soon - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu

Vakantie bijna voorbij / Holiday to end soon

15 Augustus 2011 | Noorwegen, Kristiansand

Lars en Floor hebben twee weken Nederland opgesnoven. Lars en Floor genoten van het logeren bij beide grootouders, en het zien van de neefjes en nichtjes. Juist door de dagelijkse dingen komt Nederland voor hun tot leven. Zo beleven zij plezier aan uitstapjes naar de visboer, de AH, de markt, bibiotheek, en andere winkels, als ook het reizen met de trein, patat eten van de snackbar en uitproberen van frikandel.

De afgelopen twee weken hebben we vakantie gevierd in de hytte. Het waren twee ontspannende weken, waarin we voornamelijk rondom de hytte zijn geweest: zwemmen, bbq-en, sauna-en, schilderen, ruimtevoertuigen bouwen, stad bouwen voor elektronische kakkerlakken, zonnen, lezen, etc. Toen Lars ontdenkte dat een wat bredere twee baansweg een snelweg bleek te zijn, was hij blij dat hij weer in Noorwegen was. De Noorse snelwegen zijn veel levendiger dan de saaie Nederlandse snelweg! De sauna heeft nu ook een buitendouche. Wij vonden de inspiratie in een van mijn oude kinderboeken over een muis Mies Muis. Zij heeft een douche gemaakt van twee lege notendoppen, waar de bovenste vol water is en leeggegoten wordt in de onderste waarin in gaten zitten. Onze Mies Muis douche, gemaakt van slang uitlopend in een emmer met gaatjes, bevalt prima.

Overmorgen begint een nieuw school jaar.

Holiday to end soon

Lars and Floor enjoyed two lovely weeks in Holland, sleeping over at both their grandparents. They met all their nieces and nevues. They experience Holland mostly by doing the daily stuff: shopping, going to library, eating typical Dutch fast food (friet, frikandel), visiting a fish shop, going to a market, travelling by train etc.

The previous two weeks, we have spent at our cabin in a relaxing manner. We enjoyed the outdoor live in and around the cabin: bbq-ing, swimming, sun bathing, painting, walking, sauna-ing, building space ships or a racetrack for electronic cockroaches, eading, playing games etc. When Lars discovered that a wider two lane road was the Norwegian highway, he was glad to be back in Norway. The Norwegian highway is much more entertaining than the boring Dutch one! Cor built an outdoor shower for the sauna, after we found inspiration from one of my old children books. In the book, a mouse called Mies Muis takes a shower built from two walnut shells. The top one filled with water empties in the bottom pervorated one. The 'Mies Muis' shower has proven to be a success.

Day after tomorrow, a new school year starts.

• 15 Augustus 2011 - 20:22

Michel:

B'vo Mijnbouw!!

En wat worden de kids al groot zeg, wow! Volgens mij hebben jullie een heerlijke vakantie gehad :-)