Maart roert zijn staart - Reisverslag uit Breda, Nederland van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu Maart roert zijn staart - Reisverslag uit Breda, Nederland van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu

Maart roert zijn staart

Door: Tanja

13 Maart 2013 | Nederland, Breda

Dat maart zijn staart roert ervaren we ook in Breda. Het stopt ons er niet van om elke dag op de fiets naar school te blijven gaan. Het blijft raar dat we in Noorwegen meer sneeuw hadden en dat we daar nooit door de sneeuw fietsten en wel in Nederland. Het helpt dat de school hier dichter bij huis is en dat Nederland vlak is. Er zijn minder glibberige hellingen waar je van af kan glijden.
Ondertussen dient ook de lente zich aan en genieten wij ervan. Afgelopen weekend was het in het dichtbij gelegen Mastbos goed toeven op zondagmiddag. We ontdekten ook dat het Mastbos zijn naam dankt aan de hoge dennen, die geplant werden om masten van te maken. In 1515 was het Mastbos het eerste aangelegde bos.

Lars en Floor doen nu mee met de dansclub op school. Ze leren hiphop, street dance, break dance en trucjes en robotic dance van een stel coole dansers. Ze weten nu ook hoe je de 'wave'kunt doen met je lichaam.

De studie in Delft gaat ook nog steeds voorspoedig. De start van het tweede half jaar was lastig, omdat twee vakken minder duidelijk zijn en meer op het gebied van sociale wetenschap liggen. Geef mij maar een duidelijke taak en duidelijk omschreven begrippen! Nu, na twee weken, begint er wat lijn in te komen en kan ik er meer van genieten.