Bukit Timah - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu Bukit Timah - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu

Bukit Timah

Door: Tanja

09 Augustus 2013 | Singapore, Singapore

Lars en Floor hebben er drie dagen school op zitten en hebben nu al weer vakantie: een lang weekend vanwege het einde van ramadan en de nationale feestdag van Singapore. Singapore is vandaag 48 jaar. We hebben besloten om thuis te blijven en Singapore verder te verkennen.

Gister hebben we eerst genoten van de Phantom of the Opera. Het was een goed verzorgde show en we waren allemaal van begin tot eind geboeid door zang, dans en uitvoering. Het is natuurlijk niet typisch Singapores. Na de show hebben we het haven gebied van het centrum bekeken, samen met vele anderen die vrij hadden en naar de stad waren getrokken. Tijdens het wandelen een eettentje gevonden en bij ons favoriete ijstentje ijs gehaald. De metro bracht ons weer snel en veilig terug.

Vandaag waren we al vroeg op pad, al waren vele anderen ons al voor bij het natuurpark Bukit Timah Reserve. Dit natuurpark is een stukje jungle midden in de stad. Het is zoals Singapore was voordat het een handelspost en stad werd. Het bleek een populair uitstapje. In het park ligt ook de hoogste berg van Singapore. We hebben hem beklommen: alle 163 meters. Zoals elke jungle was ook deze vochtig en warm. Na 1.5 uur lopen waren we allemaal bezweet, de een iets meer dan de ander. Thuis kon de kleding dan ook meteen in de was, ha ha.

De nationale dag wordt in Singapore serieus gevierd. Het maakt mensen trots op hun land en doet ze beseffen hoe goed het is hier te wonen. In de loop van de tijd waren er ook steeds meer vlaggen te zien op gebouwen en woningen. Al weken wordt ernaar toe geleefd, en ook geoefend. De nationale dag parade is de afgelopen 5 zaterdagen al uitgevoerd, zodat ze zeker weten dat het vandaag goed gaat. Bovendien geeft het dan vijf keer zoveel mensen de gelegenheid om de parade, vlieg en vuurwerk show te zien. Wij hebben de laatste twee drie weken geleden al gezien. Vandaar dat we er niet zo een behoefte aan hebben om met duizenden in de stad rondom het water te staan. Wie weet dat we het volgend jaar doen, of als de stad 50 jaar oud is.

Morgen gaan we waarschijnlijk Sentosa island bekijken. Het is een klein eiland waarop verschillende entertainment parken liggen, een golf baan, en stranden. Het rodelen staat hoog op het lijstje en zo ook het uitpluizen van de stranden.