Maart in Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu Maart in Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu

Maart in Dubai

Door: Tanja

Blijf op de hoogte en volg

01 April 2006 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

“Hebben we iets te vertellen voor op de website?” “Nee,” is Cor zijn antwoord. Dat is duidelijk. Er gebeurt hier inderdaad ook weinig, dat het vermelden waard is. Alles gaat zijn gangetje. Oops, o ja, ik kan natuurlijk wel vertellen van mijn tripje naar Delft en de carierrebeurs van afgelopen week.

In september werd ik benaderd door de TU Delft om zitting te nemen in de selectie commissie voor een nieuwe professor reservoir technologie. Het leek mij leuk en ik voelde me natuurlijk vereerd. Vergeleken bij het bedrijfleven is de procedure op de TU behoorlijk uitgebreid en langdurig. Er zijn veel regels om de kwaliteit te waarborgen en belangrijke stappen moeten steeds goedgekeurd worden, zoals de selectie van de 10 commissie leden, het profiel, de advertentie etc. Gelukkig voldeed email prima voor de communicatie binnen de commissie en hoefden we alleen voor de interviews naar Delft. De kandidaten gaven eerst een presentatie, waarna we hem het hemd van het lijf konden vragen. Uiteindelijk was de commissie het er unaniem over eens wie de beste kandidaat was. Nu is het natuurlijk afwachten of hij ook daadwerkelijk het aanbod accepteert.

Het bezoek aan Delft was natuurlijk een ideale gelegenheid om een dag bij mijn ouders en familie langs te gaan. Bijna iedereen heb ik weer even gezien en gesproken. Met een tas vol kadootjes van Lars en Floor (en een pot pindakaas) ben ik weer op het vliegtuig gestapt. Vantevoren kon ik een upgrade regelen. Ik heb optimaal gebruik gemaakt van het feit dat je in business class beter kunt slapen. Bij het opstijgen ben ik in slaap gevallen en ik werd wakker van de piloot die aankondigde dat we over 20min zouden landen. Heerlijk uitgeslapen thuiskomen bij Cor en de kids, die zich prima zonder mij hadden vermaakt.

Deze week stond in het teken van de carriere beurs. De beurs is onder vlag van SPE en Worldwideworker. SPE is Society of Petroleum Engineers; een wereldwijde vakvereniging in olie indusrtrie met lokale subvereningingen gerund door vrijwilligers. Op het laatste moment, was het nog behoorlijk druk, ondanks de wekenlange voorbereidingen. Maar het resultaat mocht er wezen. Er waren zeker twee keer zoveel bezoekers (zowel studenten als werkende) als vorig jaar.Bovendien beviel de opzet veel beter. Natuurlijk hebben we weer genoeg punten gezien die voor verbetering vatbaar zijn, maar alle acht bedrijven waren allen erg positief ; hun verwachtingen waren overtroffen. Op de website van de Dubai SPE vind je meer informatie en staan binnenkort foto’s. Ook op de oilcareerfair website van Worldwideworker kun je een en ander terug vinden.

Gisteren hebben Lars en Floor een nieuw bed gekregen. Floor het oude (mini-)bed van Lars, en Lars een stapelbed van IKEA. Het maakt niet uit waar je zit, IKEA is overal. Het in elkaar zetten van een stapelbed duurt ook in Dubai vier uur, inclusief het twee maal in elkaar zetten van een zijkant. Lars is helemaal blij en heeft gisternacht zonder problemen boven geslapen. Er zit natuurlijk een reling om het bed. Gelukkig heeft ook Floor de eerste nacht zonder problemen geslapen. Ik had verwacht dat de kleine ontdekster en klimgeit (op school ook wel little monkey genoemd) wel van de mogelijkheid gebruik zou maken en vaak uit haar bed zou komen. Wie weet komt dat nog.

  • 01 April 2006 - 11:01

    Paula:

    Leuke foto's van de kids. En Lars een stapelbed, de geluksvogel!
    Hoe zit dat trouwens met de vrouwelijke hoogleraren daar?? Geen animo?

    Liefs uit Didam!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Dubai

Recente Reisverslagen:

30 December 2007

Met je neus in de boter

15 December 2007

Winter in Nederland

08 December 2007

Bye Bye verjaardag

02 December 2007

Sinterklaas weer naar NL

16 November 2007

Omweg van Sint
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 276412

Voorgaande reizen:

01 Juli 2012 - 01 Juli 2013

Breda

01 Januari 2008 - 01 Juli 2012

Kristiansand

03 Maart 2004 - 31 December 2007

Dubai

01 Juli 2013 - 30 November -0001

Singapore

Landen bezocht: