Maar waar is .......? - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu Maar waar is .......? - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu

Maar waar is .......?

Door: Tanja

18 April 2006 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

“Het is gasten of hitte”
“Het zijn vliegen of hitte”

De afgelopen week, heb ik in vele gsprekken gehoord dat men nu de laatste gasten (van het seizoen) langs heeft of binnenkort verwacht. De hitte staat tenslotte voor de deur. Eindelijk zijn we ook van de vliegen en muggenplaag af. De hitte heeft ze verdreven.

Het is grappig om te zien hoe iedereen zich al voorbereid op de zomer. De warmte is pas net begonnen, toch zijn er al dagen dat men zich weer terdege beseft dat de zomer voor de deur staat en hoe onaangenaam plakkende hitte ook weer is. “Wat gaan jullie doen deze zomer? Gaan jullie nog weg?” is weer teruggekeerd als standaard vraag in een gesprek. Gelukkig zijn de komende anderhalve maand nog prima uit te houden. Zeker ’s avonds is het lekker weer. Overdag van 10 tot 16u kun je echter beter de zon mijden of vanuit een zwembad ervan genieten.

Gisterochtend wilde de Alfa niet starten. Een droog Grr Grr was zijn antwoord op onze pogingen de auto te starten. Wellicht een lege accu? Alhoewel we de lampen niet aan hadden laten staan. En ook deden de lampen en radio het nog. Maar ja, wat kan het anders wezen. Dus wij een startkabel halen bij de buren. Onze eigen ligt in de opslag. De tuinlantaarn doet dienst als zaklamp, want we moeten goed zoeken. Het is tenslotte de eerste keer dat we onder de motorkap kijken van de Alfa.

Vijf minuten, tien minuten. Nog geen accu gevonden. Toch nog maar eens kijken. HHmmm. Hij moet toch ergens zitten. Ach laat ook maar, we laten morgen wel de lokale ANWB komen. Mocht het niet de accu zijn, dan moeten we toch bij hun zijn. Ja ja, inderdaad gemak dient de mens, zeker om negen uur ’s avonds.

Vanochtend bleek dat de ANWB alleen maar de auto sleept naar de ons gewenste lokatie. Naar de garage lijkt ons. Een half uur later staat de sleepauto voor de deur. Lars en Floor meteen buiten kijken. “Oo, het is de accu,” vertelt de chauffeur. Ik voel me behoorlijk stom dat er een sleepauto voor de deur staat terwijl alleen da accu leeg is. Dat zouden we toch zelf moeten kunnen verhelpen. “Nou heb je dan startkabels?” vraag ik. “Ja, die heb ik wel”. Ik adviseer hem eerst onder de motorkap te kijken voordat hij de kabels erbij pakt. Wij konden tenslotte zelf de accu niet vinden. Hij kijkt me niet begrijpend aan (en ditmaal niet vanwege zijn gebrekkig engels!) Na een paar minuten kijken, zoekt de man maar eens verder in de achterklep... en onder de auto .... achter het reserve wiel. Niets.

Gelukkig waren Cor en ik dus niet achterlijk of oostindisch blind. Ik heb opdracht gegeven om de auto naar de garage te brengen. Lars en Floor vonden het machtig interessant om te zien hoe de Alfa op de sleepauto ging. Raar was het wel de sleepauto ermee vandoor ging en dat mama nu geen auto heeft.

Zonet belde de garage. Het is zeer waarschijnlijk de accu, of ze er een nieuwe in mogen zetten. Prima is mijn antwoord. Kennelijk hebben zijn wel de accu kunnen vinden. Toch vetrouw ik het nog niet helemaal dat het probleem is verholpen met een nieuwe accu. We zullen zien.

PS Wij krijgen ook onze laatste gasten voor de zomer. Mijn ouders en oom en tante komen vrijdag aan in Dubai. We hebben een druk programma in elkaar gezet, waaronder zandhappen tijdens een woestijnrit en een weekendje in Musandam: Omaans grondgebeid op de noordelijk punt van dit stukje arabisch schiereiland.

• 18 April 2006 - 11:02

Paula:

He je maakt ons wel nieuwsgierig...
    Waar zat de accu nou?

• 18 April 2006 - 11:27

Esther:

Waar o waar...ziet ie nu?
    Leuke foto's! Wakend oog vd meester?

• 18 April 2006 - 14:11

Michel:

Nou, waar zit die accu dan? Ik gok ergens achter of onder de stoelen. Of toch in de kofferbak verstopt achter een schotje? Rare jongens, die Romeinen in ieder geval...

En nog veel plezier aan het zwembad! Groeten Michel

• 18 April 2006 - 15:57

Cor:

Net de auto opgehaald. De accu blijkt onder de hoedenplank in een compartiment achter de stoelen te zitten, verstopt achter de bekleding. Een volgende keer zullen we dus eerst het dak naar beneden doen, dan klep open maken, dan bekleding weghalen en voila ..... gemak dient de mens. Goede gok Michel !!

• 18 Mei 2006 - 20:39

Anne En Clarie:

Jullie emailadres gekregen via je ouders.
    Allereerst van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Floor.
    Leuke foto's van het feestje.
    We hebben een geweldige week gehad in Dubai. Nogmaals onze hartelijke dank hiervoor.
    Groetjes vanaf Vlieland.