Ze heet nu nog Andrea - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu Ze heet nu nog Andrea - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu

Ze heet nu nog Andrea

Door: Tanja

29 September 2006 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Ze heeft nu nog Andrea. Maar over een paar dagen is ze van ons, de MacGregor 19. We moeten nog een paar logistieke zaken regelen, maar dan kunnen we er ook mee te water........ Inderdaad, we hebben een zeilboot gekocht. We spelen al langer met de gedachte, maar het wachten was op een mooie tweedehands boot naar onze wensen.

De MacGregor 19 is een zeilboot, maar is ook zeer goed te gebruiken als motorboot. Bovendien kapzeist hij niet en zinkt hij ook niet als er een gat in de bodem zit. Allemaal redenen waarom we zo een boot wilden, want dan kunnen we Lars en Floor ook met een veilig gevoel mee nemen. Cor heeft vorige week ook goede kwaliteit kinderzwemvesten gekocht in Noorwegen.

Op dit moment wordt de boot geschilderd en behandeld zodat hij er weer even tegen kan. Morgenavond kan hij weer het water in. Al snel kunnen we dan de registratie overzetten, zodra de boot geïnspecteerd is door de havenautoriteit in Dubai. Cor is druk bezig met de huidige eigenaar op alles tip top in orde te krijgen: welke benzine en olie hebben we nodig voor de motor, vervangen van het winvaantje, nieuwe hendel hier, first aid kit aan boord etc. Cor vindt het alleen maar leuk en kan niet wachten tot morgen wanneer hij op (bijna) zijn boot in het water kan staan.
Wij hebben de boot alleen op het droge gezien, alvorens hem te kopen. Maar wij waren al eerder zeer gecharmeerd van het iets grotere broertje, de MacGregor 26, die we wel uitvoerig hebben gezeild.

De grootste obstakel zal zijn om een nieuwe naam te verzinnen. Dit moet voordat we de boot kunnen registreren onder onze naam. Wij hebben nog niet echt een pakkende naam kunnen verzinnen. Suggesties??

• 29 September 2006 - 10:18

Esther:

Wauw! Gefeliciteerd met Andrea!

• 29 September 2006 - 11:53

Paula:

Wat een luxe!! Heel veel vaarplezier ermee. En uit die naam komen jullie wel.

Liefs!

• 29 September 2006 - 14:03

Pama:

Heel leuk net iets voor jullie, maar voor mij(mama) is het niet veel, voor papa kan ik natuurlijk niet spreken.
    Heel veel plezier en veel gezellige vaar uren.

• 29 September 2006 - 18:11

Karin En Paul:

Iets als Nemesis?
    Nemesis (Grieks: Νεμεσις, lett. "wraak") is een figuur uit de Griekse mythologie. Zij is de meedogenloze godin van de gerechtigde wraak. Dochter van Nyx en ze gehoorzaamt Zeus, hoewel zij ouder is dan hij. Hybris ('υβρις, overmoed, meestal uitgesproken als Hubris) wordt door haar bestraft.

Nemesis is ook overgenomen door de Romeinen en behield haar oude naam. Triomferende generaals brachten offers aan haar, en tijdens het keizerrijk was ze de beschermvrouwe van de gladiatoren. Op afbeeldingen draagt Nemesis (net als Vrouwe Iustitia) een zwaard en een weegschaal. Haar rijtuig wordt getrokken door griffioenen.

Enfin... ontzettend veel plezier ermee...!!!!