Lars is vier - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu Lars is vier - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu

Lars is vier

Door: Tanja

28 December 2006 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Lars is vier! We hebben het een dag eerder gevierd, maar dat kon de pret niet drukken. Lars heeft nu de leeftijd om meer met zijn verjaardag bezig te zijn. Laatst vroegen we hem in de speelgoed winkel wat hij zoals wilde hebben. Hij wilde wel van alles; het was moeilijk kiezen als om ieder hoek weer iets nieuws staat. Wat bleef was een grote race auto. “Hoe groot, Lars?” “Zooooo groot” vertelt hij dan met zijn armen helemaal wijd. Wij wisten niet waar hij het idee vandaan had, totdat wij vorige week inderdaad zo’n een mini-formule 1 auto zagen staan in rode Ferrari versie, inclusief motor. Het prijskaartje hoefden we niet te zien om te weten dat Lars zo een niet zou krijgen. Hij zag er natuurlijk wel stoer uit. Nee, vanmorgen kreeg Lars een mini mini versie van dezelfde auto van Lego. Het viel bij Lars in goede aarde. Wie weet krijgen we het later nog eens te horen dat hij toch liever die hele grote had willen hebben.

Ook de playmobiel vrachtauto en graafmachine moesten meteen in elkaar. Samen met de race auto stond er binnen 10minuten een wagenpark. Ontbijten zat er niet in. Een halve boterham ging er om 10.15 toch maar in. Alleen maar omdat we naar de winkel gingen om spullen (lees lollies) voor zijn feestje te halen. Het kon niet snel genoeg drie uur zijn, dan zouden zijn vriendjes en vriendinnetjes komen.

Eindelijk was het dan zover. Stuk voor stuk kwamen ze binnen, met gave en grote kado’s. Al verloor het uitpakken van de kado’s het van het taart eten. Lars had zelf zijn taart versiert (oa geprobeerd zijn naam te schrijven en 4) en kon niet wachten tot hij hem op mocht eten. Nog even buitenspelen, zodat wij de laatste voorbereidingen konden treffen, en de speurtocht kon beginnen.

In kleine groepjes gingen de kids (met nannys of moeders) de deur uit, om al pijlen volgend de wijk door te wandelen. Onderweg moesten ze twee keer een puzzel maken om te ontdekken welke kant ze opmoesten. Op zoek naar de schat. De lollie en chips vond halverwege gretig aftrek, maar snel moesten we door naar de schat. Wie weet had de groep voor ons wel de schat al gevonden en meegenomen ………. Gelukkig, vlakbij de schat aangekomen, bleek de groep er nog te zijn. “kijk daar, kom kom, hier is het” Cor legde uit hoe ze de schat konden vinden met de kaart. Samen telden ze netjes de passen van steen naar rots en via de boom naar ………………..de schatkist. Ze mochten zelf een kadootje uit de grabbelton halen.

Thuisgekomen speelden ze heerlijk in de tuin, even rondrennen en energie kwijtraken. De stapel pannenkoeken vond gretig aftrek, maar na 1 had iedereen toch wel genoeg. Er moest weer gespeeld worden. Stuk voor stuk gingen ze tevreden naar huis, maar niet zonder de piratenballon mee te nemen. Lars en Floor liggen nu in bed, en zullen morgen wel nodig hebben om bij te komen.

• 28 December 2006 - 18:31

Paula:

Wow dat klinkt als een leuk feestje! Een speurtocht door de wijk, wat een spanning en sensatie voor kleine kids! Uiteraard alvast de vervroegde felicitaties!

Liefs uit Ralph & Paula

• 28 December 2006 - 18:31

Paula:

Uhmmm VAN Ralph & Paula dus... ;-)

• 28 December 2006 - 21:51

Pama:

lars ziet er echt als een jarige job uit. wat een feest!!!!!!!!!!! en cadeaus!!!!!

• 28 December 2006 - 22:04

Esther:

Hieperdepiep Hoera! Zo'n verjaardag met spanning en spektakel zullen Lars en zijn vriendjes en vriendinnetjes zeker niet vergeten! En pa en ma jullie natuurlijk ook van harte gefeliciteerd!