Rust - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu Rust - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu

Rust

Door: Tanja

18 Februari 2007 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Het is een drukke maar gezellige periode met bezoek. Een paar dagen na vertrek van Hendrik-Jan stond Esther op de stoep. Cor was onderhand voor een paar dagen naar Nederland vertrokken en bracht het weekend gezellig bij zijn ouders door. Esther en ik hadden dus lekker lang de tijd om bij te kletsen. Binnen een uur waren de kids weg van Esther, en was Esther favoriet.

Op de dagen dat ik werkte vermaakte Esther zich ook prima. Lars en Floor gunden haar niet veel rust in de middag, maar Esther vond het prima, die was overal voor in. Afgelopen donderdagavond zijn Cor, Esther en ik naar een wervelende show geweest in de woestijn. De show Jumana is gebaseerd op een arabische vertelling: vader laat erfenis aan twee zonen, de een wordt rijkdom en macht teveel en hij schaakt de toekomstige vrouw van zijn broer, die op zijn beurt toch haar weer weet te vinden na de nodige onzwervingen en hindernissen. Eind goed al goed met veel mooie lichteffecten en passend vuurwerk. Het amphitheatre bevindt zich in een resort midden in de woestijn. Voorlopig nog, want ze zijn hard aan het voorbereiden en bouwen tussen het resort en de kust, zo'n 40km. We hebben voor de show heerlijk buiten gegeten, al was het wat fris. Overdag wijst het kwik 25-28 aan, maar 's avonds koelt het nog lekker af. Tenminste lekker, als je niet lang buiten hoeft te zitten. Wat was het koud, om ruim een uur stil te zitten, me vochtige lucht. Met twee truien en jas wilde het me lukken om warm te blijven. Het was 16 graden.

Esther is net weer twee dagen weg. De rust is weer even terug. Voor nog een dag of twee. Cor gaat namelijk voor 10 dagen naar Thailand en Indonesie. Daarna een lang weekend even met zijn vieren thuis of de hort op, voordat Cor een paar dagen later voor een week in Noorwegen zit. Tegen die tijd komt mijn moeder en oma langs, en meteen aansluitend Cor zijn ouders. Kortom, gezelligheid troef en feest voor Lars en Floor.

• 18 Februari 2007 - 20:35

Paula:

Spiderwoman & Rainingman, leuke foto's!

• 18 Februari 2007 - 20:38

Esther:

Het was fantastisch! Ik heb genoten van de fijne dagen bij jullie. De foto van jullie 3-en bij de moskee is mooie geworden, deze 'versie' heb ik nog niet. ;-) Hoe was de beach-clen-up zaterdag?

• 18 Februari 2007 - 21:38

Pama:

"ineens" is floor groot in het spiderman pak, en lars een echte kleuter zo met zijn natte haren.