Dagje nietsdoen - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu Dagje nietsdoen - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu

Dagje nietsdoen

Door: Tanja

23 Februari 2007 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Niets lekkerder dan vrijdag ochtend wakker worden en relaxed opstaan. Niets hoeft. Lars en Floor kruipen om 7u gezellig bij mij in bed om 5 minuten later met allerlei speelgoed aan te komen. Heerlijk doezelen terwijl ze zich prima vermaken. Al spelend volgen ze me via de badmaker naar de keuken voor het ontbijt.

Om tien uur zijn we klaar met het hier en daar wat redderen en zijn Lars en Floor aangekleed. Ik besluit om naar het winkelcentrum om de hoek te gaan; even nieuwe drinkbekers halen voor mee naar school. Al snel hebben we het stalletje gevonden en zijn klaar om te gaan. Lars en Floor mogen nog even bij de speelgoedwinkel kijken. Ze vinden de grote levensechte knuffelbeesten zo mooi. Van kameel, naar giraf, naar leeuwen, tijgers en de zebras, op weg naar de andere uitgang met de nijlparden en moeder mammoet met twee kleintjes. Lars en ik staan al bij de mammoet, als Floor jammerend 10 meter achterblijft. Wat wil, er ligt een 20cm grote krokodil knuffelbeest die vervaarlijk zijn kaken opent en weer dichtklemt, ggrrr. Ik begin al mijn opbeurende relaas: “Floor kom maar, het is een beest, ......... jij bent veel groter, ......... loop er maar zelf met een boog langs, hij doet .........,” als Lars mijn gezag ondermijnt. Hij rent snel terug naar Floor, slaat zijn armen om haar heen, en tilt haar langs de krokodil ............. Tja, dan weet je even niet meer wat je moet zeggen ............ en gaat er door je hoofd wat de mensen om me heen wel niet zullen denken van een moeder die haar kleine dochter niet eens te hulp schiet. (hun blikken zeggen genoeg)

Vijf minuten later gaan we de roltrap af, en komen daarmee langs de coffee shop van vorige week. Dat wordt samen wat drinken, nou ja, twee slokken, want Floor moet naar de wc, en dan Lars natuurlijk ook. Eerst de serveersters maar geinstrueerd dat ze onze bekers niet hoeven af te ruimen, want dat gebeurt in hun geestdrift anders wel.

Tijdens onze pit stop komt het kopen van smink weer naar boven. Dus wij na de koffie van winkel naar speelgoedwinkel al wandelend de shopping mall door. Nergens is de geode smink te vinden, of alleen maar een kleur. Onderhand, kon ik het niet laten om voor Floor even wat kleding te kopen in de uitverkoop, waaronder een pyjama. Zonder smink zijn we tegen 1 uur weer op weg naar huis.

Thuis verteld Floor dat ze moe is. Ze kleedt zich uit en trekt haar nieuwe pyjama aan. Ze gaat zelf in bed liggen, nadat ze netjes even zelf naar de wc is geweest. Vijf minuten later staat ze weer in de keuken. Ze heeft honger. Iedere keer dat ik haar zeg dat de pyjama uit moet, is ze weer even moe en verdwijnt naar haar kamer.

Om 2 uur zie ik in dat ze echt niet gaat slapen en stel ik voor om naar het zwembad te gaan. Jippie. Zwempakken, nieuwe crocs, petten, noodle, plankje, kurkjes, vleugeltjes, badjassen, handdoek, speelgoed, sleutels en een leesboek zijn snel verzameld. Het grote zwembad blijft het mooiste. Lars springt eerst nog met kurkjes om in het water, maar al snel heeft hij door dat je beter kan springen, en dus de bodem kan raken zonder kurkjes. Hij zwemt steeds grotere stukken los en vindt het zelfs prima om naar de overkant te zwemmen en weer terug. Zwemles begint effect te sorteren. Floor zou het liefst Lars na doen, maar de vleugels laten we daarbij maar om.

De rest van de middag geniete we van het nu milde weer in de tuin. Floor is natuurlijk erg moe, zonder middagslaapje, dus die moest vaak weer even ‘naar bed’, lees kleren uit, pyjama aan, vijf minuten binnen, en weer omgekeerde ritueel. Prima, zolang ze dat zelf allemaal doet. Ik ben een flink stuk in mijn boek opgeschoten. Lars leest zijn Bobo over de winterpret en de sneeuw en is druk in de weer met paard spelen en tent bouwen.

In het algemeen kunnen Lars en Floor lang aan tafel zitten, maar ze willen vaak niet door eten. Opeens ontdekte Lars het rijmen weer. Op alles moest gerijmd worden; heel soms worden de gekste woorden verzonnen, maar tot mijn verbazing weet hij op bijna alle woorden meedere rijmwoorden te verzinnen. Ook in het engels. Ongemerkt slikt hij hap na hap door. Floor heeft pas door dat ze moet eten als iedereen al ruim en breed klaar is. Dan beseft ze dat ze anders tv kijken mist en haar toetje. Opeens mogen we haar dan wel voeren en gaat haar bord zonder problemen leeg.

Ze liggen nu heerlijk in bed. Ook Cor is onder de wol. Hij belde net vanuit Jakarta. Na twee succesvolle dagen, gaat hij morgen en zondag golfen. De afspraak van morgen viel uit, dus kan hij twee dagen even bijkomen. Vanaf maandag heeft hij weer een druk programma in Thailand, waar hij ook zijn verjaardag zal vieren. Ik ga zo verder in mijn boek.

• 23 Februari 2007 - 17:33

Esther:

Wat een belevenissen met de kids. Heerlijk en relaxed om zo'n dagje samen door te brengen.

• 23 Februari 2007 - 18:52

Paula:

Zus,

Heerlijk om die verhalen te lezen over jullie weekend. Hopelijk hebben jullie net zo'n dag!

Liefs,

Ralph & Paula

• 26 Februari 2007 - 20:32

Karin De Vries:

Wat een heerljk herkennend relaas! Geniet lekker van ze!