Container is dicht - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu Container is dicht - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu

Container is dicht

Door: Tanja

12 November 2007 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Het is gelukt!!! Alles past in de container, onze huisraad en de boot. Het was spannend. Tuurlijk hebben we de afgelopen weken veel spullen weggedaan. Maar meer met de gedachte “dat hebben we niet meer nodig” dan dat we bijhielden of we de vereiste 15 kubieke meter al hadden bereikt. De schrik sloeg ons wel om het hard toen de verhuizers alles begonnen in te pakken. Wat een boel dozen zo bij elkaar. Past dat wel in een container????? 156 dozen om precies te zijn. De opperverhuizer schatte zelf in dat het zo’n 35 kubieke meter was. Maar het leek ons dat hij dat snel even gezien had op de offerte, want dat was precies wat naast de boot zou passen.

Ik was vol goede moed, maar Cor had zo zijn twijfels. Gelukkig onterecht. Toen Cor vandaag de boot naar het pakhuis reed, bleken alle spullen al in de container te staan. De boot kon er als laatste zo bij in. Nou ja, dat had wel wat voeten in aarde, want aan weerszijde was maar 1 cm speling. Bovendien moest de dissel eerst, zodat het registratie nummer meteen te zien is voor de douane in Noorwegen. Vele handen maken licht werk zullen we maar zeggen. Ik was er niet bij, maar neem aan dat ze met zijn allen flink hebben lopen zweten.

Woensdag gaat de container op de boot richting Noorwegen. Ons is verteld dat de container eerst naar de dichstbijzijnde overslaghaven gaat: Singapore. Vandaaruit waarschijnlijk naar Kopenhagen, want Maersk vervoert de container. Vanuit Kopenhagen is het nog een kippe-endje naar Kristiansand. Jullie kunnen de container zelfs op internet volgen in de komende weken op de website van maersk (www.maersk.com). Het nummer van de container is MSKU8485304. Als het goed is komt de container de week voor kerst in Noorwegen aan (ETA = 19 December). De douane kan hem dan vlak voor of na kerst klaren. Cor en ik gaan dan voor tussen kerst en oud & nieuw even op en neer om de boel uit te pakken en in orde te maken.

Het trouwens wel tijd dat we weg gaan uit Dubai. Van de week maakte ik even snel ons bed op toen de verhuizers weg waren. Lulu is tenslotte vaak bij de buren. Lars vroeg me fijntjes waarom ik het bed opmaakte en of ik dat wel kon ..........

Het visum van Lulu is uiteindelijk allemaal in orde. De instanties hier zijn eruit. Dus Lulu is niet meer illegaal en wij lopen niet meer de kans opgepakt te worden of een flinke geld boete te krijgen.

• 12 November 2007 - 18:44

Paula:

Poeh zeg wat een klus al dat inpakken!! Ook wel apart denk ik nu het afscheid zo rap dichterbij komt. Ben blij dat voor jullie en Lulu nu ook alles geregeld is. Succes met de laatste weken.

Liefs!