Ssst, niet verklappen! / Ssst do not tell anyone! - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu Ssst, niet verklappen! / Ssst do not tell anyone! - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu

Ssst, niet verklappen! / Ssst do not tell anyone!

15 Juli 2008 | Noorwegen, Kristiansand

Vorige week hebben we tijdens een wandeling zelfs twee schatten gevonden via geocatching (mt GPS schatzoeken naar van te voren vestopte scahtten). We worden er steeds beter in. Toen we gister zeiden dat we weer een schat gingen zoeken, waren Lars en Floor niet zo enthusiast.

Het feit dat ze net al een mooie schat hadden gekregen bij speurtocht in mineralenmuseum, speelde een beetje mee. Toch besloten wij om vandaag het omgekeerde te gaan doen: een schat maken en plaatsen!

Wat heb je nodig: een goed alsfluitbare plastic bakje, een notitieboekje en potlood (dit blijft als logboek in bakje), mooi verhaal op eerste pagina van logboek, een oorkonde voor degene die als eerste schat vindt, en natuurlijk de schat zelf. Lars en Floor vonden het erg spannend en droegen graag een stuk speelgoed bij.

En dan nog een plek om het te verstoppen. Eerste dachten we aan het eiland waar we vanuit de keuken op uit kijken. Dan zouden we ze kunnen zien schatgraven. Maar ja, de zoektocht is niet zo spectaculair. Dan toch maar gekozen voor een uithoek van het eiland. Bovendien was dat een goed excuus om naar buiten te gaan en het eiland te verkennen.

De schat ligt op erg leuke plek; echt een schat waard. En de beschrijving hebben we op internet gezet, zodat andere geochatchers hem kunnen vinden. En wij kunnen nu af en toe eens kijken of mensen hem al gevonden hebben, vanuit onze luie stoel.

Last week we found two treaures on one of our walks via geocatching (using GPS to find beforehand hidden treasures). We are getting better and better at it. Yesterday we mentioned that we would look for one again, but Lars and Floor were not that interested.

The fact that they had just gotten en nice treasure from a treasurehunt in a mineral museum, did not help I guess. We decided today to do the opposite: create a treasure.

What do we need: a plastic box, a notebook and pencil (like log book to be kept in the box), a nice story on the first page of logbook, a first finder certificate, and a treasure. Lars and Floor were excited and happily contributed a toy.

And then it was up to us to find a nice spot t hide it. We first thought about the island that we look out onto from our kitchen. So we could see them looking and digging. But then, the hunt to it would not be that exciting. So we opted for a corner of the island. It was also a good excuse to go for a walk and explore the island.

The treasure is hidden at a cool spot; treasure worthy. We have left the necessary details at the internet so othe geocatchers can find it. We can check easily if and when it has been found.

• 16 Juli 2008 - 06:49

Paula:

Wordt echt schateiland zo!