Werk verandering - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu Werk verandering - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu

Werk verandering

Door: Tanja

Blijf op de hoogte en volg

12 Maart 2009 | Noorwegen, Kristiansand

Soms weet je al dat je aan iets nieuws toe bent, voordat je eraan toe bent het toe te geven. Oude schoenen wegdoen voordat je nieuwe hebt, is niet verstandig, zeker niet als het je baan betreft. Je baan geeft toch vulling aan dag en het is een bron van inkomsten. Bovendien is het ook vertrouwd.

Vorige week, heb ik toch de stoute schoenen aangetrokken. Nou ja, eigenlijk heb ik de schoenen bij mijn baas neergezet. Het zijn magere tijden voor elke recruitment bedrijf, en ik ben een dure werknemer voor hun vanwege mijn industrie achtergrond. Ik heb mijn baas aangeboden om mij na het einde van mijn contract (mei) op afroepbasis in te zetten. Op deze manier blijft de relatie bestaan; zij kunnen nog op mij terugvallen, en ik kan terugkomen zodra olie industrie/prijs weer aantrekt later dit jaar.

Vandaag belde mijn baas om, dat dit inderdaad de weg is waarop wij voortgaan. Tot eind april werk ik door. Vanaf 1 mei word ik technisch adviseur / ambassadeur. Ik ben erg blij. Ik vind het een prima oplossing. Bovendien viel er vandaag een last van mijn schouders; ik vond het niet prettig om te weten wat je kost terwijl inkomsten voor bedrijf om velerlei redenen later of niet komen. En het bijkomende voordeel is dat ik nu de tijd heb voor (definieren en vinden van) mijn nieuwe uitdaging. Verschillende ideeen zitten natuurlijk al ergens diep in mij, maar drukte was altijd goed excuus om er niet mee aan de slag te gaan.

Job Change

Sometimes you already know you are in for a change, but you are just not ready yet to admit it. To throw away old shoes before you have new ones, is not wise. Especially it is not when it concerns your job. Your job gives direction to your day, and provides income. Besides it is comfortable.

Nonetheless, last week I made the move, or actually I asked my boss to do so. Times are tougher for all recruitment companies and I am an expensive employee given my industry background. I offered my boss to not extend my contract (in May) but to employ me as consultant on call-off basis. In this manner, the relation will remain; they can rely on me, and I can return when the oil industry/price gets back to their previous level.

Today, my boss called to tell that this will be the road forward. Till end of April I will continue. From May 1st, I will be technical advisor / ambassador. I am happy and excited. I like this solution. Besides I also felt relieved; I did not find it nice to know what I cost to the company, while revenue for company is lacking or taking much longer to materialize. The added advantage is that I now have time to define and find my new challenge. Several ideas are already somewhere deep inside; hectic working days were always a good excuse to leave them alone.

  • 12 Maart 2009 - 20:32

    Paula:

    Nieuwe schoenen kopen is altijd leuk!!

  • 13 Maart 2009 - 07:29

    Esther:

    Time for change & new challenges.

    Toi toi toi.

  • 13 Maart 2009 - 08:14

    Pama:

    Maar je moet wel leuk slagen (zie paula)

  • 13 Maart 2009 - 12:26

    Tanja:

    Leuk slagen heb je zelf in de hand; leuk slagen kun je altijd. Iets langer zoeken, iets meer moeite erinsteken, of openstaan voor verandering van je definitie van leuk.

  • 19 Maart 2009 - 11:55

    Amanda:

    DAPPER!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Kristiansand

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 276375

Voorgaande reizen:

01 Juli 2012 - 01 Juli 2013

Breda

01 Januari 2008 - 01 Juli 2012

Kristiansand

03 Maart 2004 - 31 December 2007

Dubai

01 Juli 2013 - 30 November -0001

Singapore

Landen bezocht: