Buitenland piet in Noorwegen - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu Buitenland piet in Noorwegen - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu

Buitenland piet in Noorwegen

22 November 2009 | Noorwegen, Kristiansand

Op internet hebben Lars en Floor vorig weekend de intocht van Sinterklaas gezien. De zelfde avond hebben ze hun schoen gezet. Hopelijk zou het niet Zielepiet zijn die zou langs komen. Zielepiet had niet zo'n beste indruk gemaakt tijdens de intocht!. En of wij de openhaard wel af wilden laten koelen voor piet.

De volgende ochtend was de schoen echter leeg. Papa en mama hadden gelijk: Buitenland piet kan niet de dag van de intocht al per auto, boot of vliegtuig naar Noorwegen komen. Gelukkig kwam de Buitenland piet een dag later wel langs.

En dit weekend heeft de Buitenland piet zelfs de hytte gevonden. We hebben besproken hoe hij het allemaal redt 's nachts door heel Noorwegen heen, maar zijn er nog niet helemaal uit. Hard zingen helpt zeker. (En oefenen ook; halverwege vele liedjes weten Cor en ik vaak de woorden niet meer, ha ha.)

English version on St Nicholas

Lars and Floor are very excited about Sinterklaas and his black helpers. One of his helpers has made it to Norway and already twice left presents in the night, after Lars and Floor left their shoe in front of the fire place having sung a song and left some refreshments for him. Lars and Floor sang extra loud this weekend, while we were in the cabin to make sure they were heard.

Sinterklaas is number one Dutch tradition, in some ways similar to Santa Claus. This website explains it nicely: http://www.thehollandring.com/sinterklaas.shtml and also the link between Sinterklaas and Santa Claus.

• 22 November 2009 - 20:17

Pama :

gelukkig hebben opa en oma piet een boek met liedjes mee