Vakantie! Holiday! - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu Vakantie! Holiday! - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu

Vakantie! Holiday!

25 Juni 2010 | Noorwegen, Kristiansand

Het is vakantie. Lars sinds woensdag, ik sinds gisteren en Floor had vandaag haar allerlaatste dag op de kleuterschool. Al weken slapen de kids laat in de avond omdat het al heel lang mooi weer en niet echt meer donker wordt in de avond. Nu kunnen ze in de ochtend ook uitslapen.

Zonet hebben we de oude tent van Cor opgezet in de tent. Heerlijk hoe de geur doet terugdenken aan lang geleden kampeerervaringen. Lars en Floor vinden het spannend, en toch ook een beetje eng, waarbij het Floor is die voor Lars zorgt. Giebel giebel, babbel, babbel. Af en toe komen ze even wat vragen over het eea. Zo moet de buitendeur dicht maar niet op slot, anders kunnen dieven of poezen zo maar naar binnen in huis. Dat de dieven zo de tent in kunnen, staan ze niet bij stil ..... Of ze binnen moeten plassen, of dat het bij de boom mag zoals oma zegt. Hoe laat ze gaan slapen en of het lukt in de tent? Wij aanschouwen en genieten onderhand.

Morgen gaan we naar de hytte. Cor werkt na het weekend nog een anderhalve week en heeft dan ook vakantie. De vakantie brengen we grotendeels in de hytte door en deels in Nederland.

Holiday!

It is holiday, for Lars since Wednesday, for me since yesterday and Floor had her very last day at the kindergarden today. For weeks, the kids have been going late to bed due to the sunny weather and it not getting dark anymore in the evenings. From tomorrow, they can sleep late.

We have just set up the old tent of Cor in the backyard. Wonderful how the smell brings back memories of long gone camping days. Lars and Floor find it exciting, though a bit scary, where it is Floor looking after Lars. Lots of laughing and small talk. At times, they come inside and ask questions about this and that. They like the door to be closed but not locked, so thieves and cats cannot get into the house. That the thieves and cats can easily get into the tent, they do consider ..... Whether they have to come inside to pee, or can go to a tree like grandma says. What time they will sleep and if it will be in the tent? We observe and enjoy the show.

Tomorrow we go to the hytte. After the weekend, Cor works for another week and half and then joins us for the holiday, which is mostly in the cabin and some in Holland.