Floor is een maand oud - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu Floor is een maand oud - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu

Floor is een maand oud

Door: Tanja Oldenziel

19 Juni 2004 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Via deze weg willen we jullie allemaal bedanken voor de kaarten en kadootjes, die we de afgelopen weken hebben ontvangen. Het eerste kaartje kwam na ruim een week. De dagen en weken erna kwam er elke dag wat post. 's Avonds als Cor thuis kwam met de post was telkens weer een feest om de pakjes en enveloppen open te maken. Het is leuk om te ervaren dat er vanuit Nederland zo meegeleefd wordt.

Vandaag zijn we met de kids op stap geweest. Eerst naar het Nederlandse consulaat om het paspoort van Floor aan te vragen. Eerder deze week hebben we al een pasfoto gemaakt. Gelukkig werkte Floor mee: ze was wakker, huilde niet en had haar ogen open. Ze staat er niet op haar mooist op, maar het gaat erom dat ze zometeen mee kan in augustus naar Nederland. Zodra ze een paspoort heeft moeten we haar verblijfsvergunning voor Dubai aanvragen. Na het consulaat zijn we gaan winkelen. Cor had dringend nieuwe kleding nodig. In de winkel waren de kids allerliefst. We leken wel een modelgezinnetje. Cor is dan ook goed geslaagd en kan weer netjes naar zijn werk.
Vanmiddag hebben we rust gehouden. We zijn zelfs niet in het zwembad geweest. Vanavond heb ik weer een gesprek met een mogelijke nanny. Dit gaat door totdat we een geschikte dame gevonden hebben. En zo komt er weer een eind aan ons weekend.

Zoals beloofd, vind je hieronder nieuwe fotos. Op de een is Lars te zien met Mats, het iets jongere zoontje van onze Nederlandse vrienden hier in Dubai. Dat Lars zijn speen in heeft, wijst erop dat hij soms nog niet helemaal in zijn hum is, hetzij door het doorkomen van zijn kiezen, hetzij doordat hij stiekum nog even moet wennen aan Floor. De foto met kadootjes en kaartjen is gemaakt in de kamer van Floor.

• 20 Juni 2004 - 08:59

Mapa:

leuk om weer nieuwe foto's te zien. we hadden het natuurlijk wel op de video gezien, maar foto's is toch weer anders. ik ben denk ik van een andere generatie.

• 22 Juni 2004 - 18:33

Mapa:

hele leuke foto\'s, nemen jullie het nu over door elke maand een foto van de kinderen te maken?

• 22 Juni 2004 - 19:24

Paula: