Een keer wat anders - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu Een keer wat anders - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu

Een keer wat anders

Door: Tanja Oldenziel

05 Augustus 2004 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Ik geloof dat mijn vorige stukje over de kapper voor sommige mensen een beetje teveel was. Alsof ik niets anders te doen heb, alsof het een frustratie voor me is, en dat ik het hier naar mijn zin heb als de kapper mijn grootste probleem is. Het klopt allemaal. Op dit moment zijn alle noodzakelijke dingen afgehandeld en/of aangeschaft. Ik vier op dit moment vakantie in eigen huis, tenminste zo ervaar ik het.

Omdat ik dus tijd te over heb, heb ik het gebruikelijke stukje in een andere vorm gegoten. Na het harde werk kunnen jullie genieten van de laatste foto's.

1. In Dubai wonen

b) de provincie Brabant

3. Dubai is een van de 7 Verenigde Arabische Emiraten. De andere 6 zijn
a) Abu Dhabi, Sharjah, Fujeirah, Ajman, Umm-al-Quwain, en Ras al Khaimah
b) Abu Dhabi, Sharjah, Fujeirah, Aden, Muscat, en Al Ain

4. In de Emiraten leven de ouderen, gehandicapten, weduwen en ongetrouwde vrouwen boven de veertig op kosten van de staat

5. Sisha is
a) een woestijn tent
b) een waterpijp
c) een arabisch kussen om tegenaan te leunen

6. In Dubai
a) is het het hele jaar donker om 19u
b) zijn de zomeravonden lang net als in Nederland

7. Naast de hoge temperatuur (gemiddeld 45 graden), is het vooral de hoge luchtvochtigheid die de zomer in Dubai tot de minst aangename periode maakt. De luchtvochtigheid kan oplopen tot
a) 95%
b) 70%

8. Een tank benzine van 70 liter kost
a) 140 AED (32 euro)
b) 70 AED (16 euro)
c) 200 EAD (50 euro)

9. In het hipper-dan-hippe, duurder-dan-duurste, moderne Dubai vind je een IKEA
b) onjuist

10. Er zijn hier meer dan 50 winkelcentra, varierend in grootte van 10 tot meer dan 150 winkels. En er komen er steeds meer bij. In elk winkelcentrum, groot of klein, vind je minimaal
a) 1 beauty salon
b) 3 cafes of restaurants
c) 2 interieur/meubel zaken
d) 2 parfumerie/cosmetica winkels

11. Dubai is de laatste tijd vooral in het nieuws door het aanleggen van The Palm. Dit opgespoten eiland in de vorm van een dadelpalm heeft voornamelijk als doel om de hoeveelheid kust te vergroten. Er wordt zelfs een tweede palm eiland aangelegd. Het eerste zal in 2005 de eerste bewoners hebben. Dit eerste en kleinste palmeiland vergroot de kuststrook met
a) 30km
b) 70km (verdubbeling van de huidige hoeveelheid strand)
c) 200km

12. Op de stam van de eerste Palm komen voornamelijk hotel resorts. Met gemak passen
a) 50 hotel resorts
b) 30 hotel resorts
c) 10 hotel resorts

13. The World is een nog op te spuiten groep eilanden een paar kilometer uit de kust van Dubai. Het draagt deze naam omdat de ongeveer 200 eilanden de kaart van de wereld vormen. De kale prijs (exclusief huis en boot om er te komen) voor het kleinste eiland bedraagt
a) 8 miljoen US$
b) 4 miljoen US$

14. De hoogste toren ter wereld zal binnenkort gerealiseerd worden in Dubai. De bouw van deze toren, Bur Dubai genaamd, moet nog beginnen. De toren wordt
a) 604m hoog en schijnt in 2008 af te zijn
b) 704m hoog en schijnt in 2006 af te zijn

15. De politie is zo modern dat je via internet je verkeersovertredingen kunt opvragen en de bijbehorende boete kunt betalen met je credit card
b) onjuist

De winnaar krijgt uiteraard een typisch Dubainees kado. Inzending is via de website.

• 05 Augustus 2004 - 08:31

Henk:

Volgens mij zijn dit de antwoorden. 1a,2a,3a,4a,5b,6b,7b,8a,9a,10c,11b,12a,13a,14a,15a.

• 05 Augustus 2004 - 16:32

1a 2b 3a 4a 5a 6a 7b 8b 9b 10b 11c 12a 13a 14b 15b

• 11 Augustus 2004 - 06:45

Esther B.:

Daar zijn mijn antwoorden:
    1a, 2b, 3a, 4a, 5b, 6b, 7b, 8b, 9a, 10b, 11b, 12a, 13a, 14b, 15a.
    Ik ben heel benieuwd naar de oplossing!

• 13 Augustus 2004 - 18:37

Tanja:

Hoi Tan,

Ik ben waarschijnlijk uitgesloten van deelname? Volgende keer wel je deelname voorwaarden erbij vermelden dan, want ik mag dan wel tijdelijk huismoeder zijn, jurist blijven doe je altijd, haha. Ik denk dat ik maar plagiaat ga plegen en dit ook op onze site ga zetten. Erg leuk gedaan!

• 15 Oktober 2005 - 13:23

Benhadachmohamed@hotmail.com:

1= a ; 2= b ; 3= a ; 4= b ; 5= b ; 6= a ; 7= b ; 8= b ; 9= a ; 10= b ; 11= b ; 12= b ; 13= a ; 14= a ; 15= a.