een snel bezoek - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu een snel bezoek - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu

een snel bezoek

Door: Tanja

29 Januari 2005 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

We hebben twee daagjes bezoek gehad van Paula en Ralph. Ze waren op terugreis van hun Azie-toer. De overgang was groot vanuit het lieflijke Azie naar het moderne en luxe Dubai. Ik had een vol programma om ze in twee dagen een beeld van Dubai te kunnen geven. Veel ervan hebben we niet gedaan. Niet omdat de kids ons daarvan weerhielden, maar omdat Paula en Ralph "toeristmoe" waren en last hadden van hun jetlag en dus graag vroeg naar bed wilden. Bovendien waren ze er voornamelijk voor Lars en Floor. En die vonden het erg leuk om hun oom en tante langs te hebben. Vooral Ralph kon een potje breken bij beide.

De tweedaags trip bestond uit typische Dubai highlights: bezoekje aan de creek en oude wijk van Dubai (recent opnieuw gebouwd in oude stijl), stop-over in winkelcentrum met vooral design winkels, kijkje bij 1e Palm eiland, rondrit langs aantal bouwputten om te zien hoe anders Dubai er over een jaar uitziet, picknick op het strand, en bezoek aan zeer luxe hotel. Voor de ervaring van Paula en Ralph zelf verwijs ik naar hun site (http://ralphenpaula.waarbenjij.nu).

Cor komt morgen weer thuis van een werkbezoek aan Nederland. Dan kunnen we samen weer genieten van het mooie weer. 's Avonds en 's nachts is het wel koud, maar overdag is het erg lekker weer, zolang de zon schijnt. Snel komen de opa en oma's langs van Lars en Floor en ook mijn oma.