Sugi, Telunas - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu Sugi, Telunas - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu

Sugi, Telunas

Door: Tanja

16 Oktober 2013 | Singapore, Singapore

Afgelopen weekend hebben we een heerlijk lang weekend weg gevierd in Indonesië. Vanuit ons appartement zie je verschillende Indonesische eilanden al liggen. Met een van de vele ferry's ben je binnen een uur aan de 'overkant'. De twee dichtstbijliggende eilanden Bintan en Batam verzorgen vele functies voor het dichtbevolkte Singapore. Je vind op beide vele bedrijven en industrieën, maar ook veel hotels en resorts. Het is een populair uitje voor de Singaporesen en expats om een dag, weekend of langer even uit de stad te zijn.

Op zoek naar meer avontuur, cultuur en natuur zochten wij verder en vonden een klein resort (Telunas) op een eiland (Sugi) iets verder weg. Na de ferry, was het nog ruim 1.5u varen naar ons hotel op palen. De bootreis was een ervaring op zich en al snel ben je relaxed genietend van het ontspannende motorgedreun, het opspattende water en het mooie uitzicht op de eilanden en paalhuisjes langs de kust. Het hotel is opgezet met een bepaalde visie en zij zijn daar goed in geslaagd: je bent er echt uit, ervaart de natuur, hebt goede mate van comfort om je heen, en bovenal, je ervaart de lokale cultuur, manier van wonen, gastvrijheid en gemeende aandacht en interesse van het personeel. Feit dat er geen tv en wifi is, en dat iedereen tegelijk eet wat de lekkere pot schaft helpt mee aan het in stand houden van de prettige open sfeer. Het feit dat er geen sleutels zijn voor de kamers, zegt genoeg over de veiligheid en vertrouwen onderling.

De dagen in het hotel hebben Lars en Floor zich vermaakt met zwemmen, van lage en hoge dek afspringen, vissen, schelpen zoeken, en met andere kinderen spelen van babies tot tieners. De zelf gevangen vissen, en 's avonds inktvissen, werden in de keuken voor je klaargemaakt zodat je de vis vers kon eten. Jummmie, met graat en al. Cor en ik hebben genoten van hoe Lars en Floor zichzelf vermaakten. Ondertussen hebben we geluierd, heerlijk gegeten, gezwommen, gelezen, en met andere gasten en Indonesische gastheren/dames gesproken. Het was interessant en leuk om verhalen van anderen te horen. We zijn in de vier dagen dan ook niet toegekomen aan de excursies die ze ook organiseren. Wie weet een volgende keer.

• 16 Oktober 2013 - 16:04

PAMA:

Wat jullie gedaan hebben klinkt leuk en erg ontspannen, maar daar staan de Indonesische cultuur ook om bekend. Lekker genoten dus. Op de foto's kan je zien dat de kinderen ook veranderen, het genieten is van hun gezichten af te lezen.

• 22 Oktober 2013 - 07:52

Esther:

Wat heerlijk om zo samen te genieten van alles!