Kerstvakantie - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu Kerstvakantie - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu

Kerstvakantie

Door: Tanja

16 December 2013 | Singapore, Singapore

Het is kerstvakantie! Wij hebben drie weken vrij van school. Het is een heerlijk lange vakantie en de tijd is omgevlogen. Dit kwam deels omdat het hier elke dag warm is, en dus is er het weer dat je dagelijks verteld dat het nov / dec is. Door het weer heb je ook geen idee van kerst. Behalve als je de winkels en winkelcentra bezoekt, dan herinnert de aankleding en muziek je er wel aan dat het kerst is.

Vorige week hadden Lars en Floor een winterconcert. Dit jaar werd de Lion King opgevoerd. Iedere klas had een nummer op zijn eigen manier ingevuld en uitgevoerd. Het geheel werd door een aantal leerlingen aan elkaar gesproken, waarbij een koor het begin en eind verzorgde. Floor zong in het koor: http://picture-poem.com/winter01.MOV. Lars was Scar samen met een aantal anderen uit zijn klas. De rest was hyena: http://picture-poem.com/winter02.MOV. Het optreden van Floor haar klas is te zien op: http://g4amcd.weebly.com/.

Elke klas sloot deze periode af met een klassenfeest op de laatste dagen van school. Floor had een uitgebreide lunch en daarna spelletjes of film kijken. In Azie is eten belangrijk en dus was er een overvloed aan eten door de moeders naar school gebracht. In Lars zijn klas was er aandacht voor het "echte" verhaal over de kerstman, groepspellen (o.a. hoeveel cornflakes ringen kun je als tweetal op een spaghetti rijgen zonder handen te gebruiken?), disco en natuurlijk ook eten. Foto's van zijn feest zijn te zien op: http://g5sb.weebly.com/.

De laatste dagen vermaken wij ons thuis met relaxen, opruimen, schoonmaken, af en toe op stap gaan en vooral samen spelletjes spelen, soms op de Wii, maar vaak aan tafel. Monopolie is geliefd. Het veel gebruikte spel van Cor doet het nog steeds. Het Koreaanse buurmeisje nam het spelletje Reversi mee. Dit tactische spel is erg leuk. Het is ook te downloaden op tablets en schijnt erg populair te zijn. Daarnaast spelen we Levensweg. Per toeval kwamen we het tegen in de winkel. Lars en Floor hadden het ooit met plezier in Noorwegen gespeeld op de Wii. Het spelen brengt mij veel goede herinneringen aan de vele malen dat ik het heb gespeeld thuis toen ik zelfde leeftijd had als Lars en Floor. En het plezier om de verschillende onderdelen in het bord te schuiven ter voorbereiding. De nieuwste versie lijkt nog heel veel op de oude. Het is alleen zo gemaakt dat je het niet meer in en uit elkaar hoeft te halen. Wel heeft het nog steeds het rad, dat het zelfde geluid maakt.

Vandaag ontving ik ook een email dat een van mijn onderzoeken in Delft van afgelopen jaar, de eerste prijs heeft gewonnen. Ook mijn teamgenoten waren verrast, omdat we niet wisten dat het ingestuurd was. Informatie over het onderzoek en de feedback staan op: http://www.dbkna.nl/, klik dan op 2013 in linker kolom.

Rest mij om jullie een fijne kerstperiode te wensen en een 2014 vol liefde en licht.

• 16 December 2013 - 10:43

Esther:

Wat leuk om te zien hoe het op school wordt gevierd. Geniet samen van de vakantie!

• 16 December 2013 - 12:09

Paula:

Jep, zelfde herinnering!! Veel plezier en gefeliciteerd met de prijs.

• 16 December 2013 - 15:13

Pama:

Dit heb je er dus ook nog even tussendoor gedaan, 98 pagina's "kort", we zijn nu nog meer onder de indruk van .....één jaar nederland!!!!!

• 16 December 2013 - 16:09

E.Oldenziel:

Wat een leuke verrassing !! Van harte gefeliciteerd.
    Volgens ons bedraagt de eerste prijs € 750.
    Pa en ma Oldenziel