Koninginnedag in Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu Koninginnedag in Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu

Koninginnedag in Dubai

Door: Tanja

01 Mei 2005 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Ook in Dubai heerst oranjekoorts: koninginnefeest voor de kids, een receptie ter gelegenheid van koninginnedag georganiseerd door de ambassade en een oranjebal aankomend weekend. Maar onduidelijk is of de oranje koorts aangewakkerd wordt door het 25-jarig regeringsjubileum van Bea, of omdat men weet dat er bitterballen zullen zijn, en poffertjes en ……. vers ingevlogen haringen.

Zelf moet ik toegeven dat de bitterballen en broodjes gerookte paling op de receptie lekker smaakten. Cor wist de haringkar ook te vinden. Maar wij vonden het vooral leuk om even langs te gaan. Gezellig weer even bijkletsen met vrienden. En zo hoorden we ook dat we een felicitatie naar de koningin hebben gestuurd, namens alle langgenoten in Dubai. Toch fijn, want zelf waren we niet zo attent. Het Wilhelmus hebben we ook uit volle borst meegzongen.

Aanstaand weekend, is het Oanjebal. Het klinkt mooier dan het schijnt te zijn. We hebben alleen de verhalen gehoord. Naast een hoog percentage ingevlogen bitterballen, kroketten, frikandellen, haringen etc, was Gerard Joling vorig jaar het hoogtepunt van de avond. Gerard Joling wel onder de indruk van Dubai. Hij heeft er nog twee uitzendingen aan kunnen wijden. We zullen zien wat ons dit jaar ten deel valt. Je moet alles tenslotte een keer meemaken.

Het duurde even voordat we genoeg drank varatie hadden, maar afgelopen week is het ervan gekomen: een heuse cocktail party. De voorbereidingen waren biiiiijjjjjjjna net zo leuk als het feest zelf. Via internet hebben we de lekkerste, mooiste cocktails uitgezocht met de meest uitdagende of verleidelijke namen. Van alle recepten hebben we een boekje gemaakt. En maar goed ook, want het smaakte naar meer. De tuin hadden we feestelijk aangekleed met kaarsen en fakkels; de strand sfeer was er al. Iedereen was enthousiast en stond zelf te mixen en voornamelijk te proeven. Gelukkig was de kater de volgende ver te zoeken. Waarschijnlijk door de grote hoeveelheid vruchtensap die in de cocktails zit ...........Even zo goed, hebben we dat weekend lekker bij het zwembad gehangen. Het wil namelijk maar niet heet worden in Dubai (even afkloppen); de temperatuur is nog allerlekkerst en soms is het zelfs te koud om te zwemmen.

LEUKE LUCHTFOTO'S VAN DUBAI:

• 02 Mei 2005 - 07:08

Esther:

Koninginnedag stond bij ons in het teken van oranjetompoucen en daarnaast veel "oranje" klussen in het nieuwe huis van Mariet in Groningen! Oranje bloemen in de tuin en voor de rest veel "oranje kleurige" schoonmaakmiddelen... Nu 2,5 dag werken en dan weer door met klussen. Groeten, Esther

• 02 Mei 2005 - 08:59

Pama:

ik houd me aanbevolen voor het recepten boekje
    Doen jullie nog meer aan koninginnedag dan wij hier in hhw

• 04 Mei 2005 - 18:45

Erica:

Na een tijdje niet gelezen te hebben is het leuk om weer "bij" te zijn! Fijn om te lezen dat Lars hetzelfde gedrag vertoont als Maritt. Veel piepen en kijken of het werkt. De vraag of ze ook gewoon kan praten komt hier regelmatig aan de orde. Vanavond ontdekten we echter ook een nieuwe kies in haar mond (de 2e ronde!), wellicht is dat ook een boosdoener van de hangerige en pieperige buien. Tussen de buien door is ze een heerlijke zonnestraal en genieten we van haar geklets en gedreutel. Wessel lijkt in een ritme te komen en dat vinden we erg prettig, vooral voor de nachtrust!'
    Groetjes van de fam van Nimwegen