Najaarsschoonmaak - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu Najaarsschoonmaak - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu

Najaarsschoonmaak

Door: Tanja

25 September 2005 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Opeens begint het te kriebelen: de boel moet om in huis. Of het nu komt omdat we de hele zomer al binnen zitten of omdat het speelgoed door het hele huis slingert of dat de nieuwe kunstaanschaf een plekje nodig heeft, of omdat we de juiste barstoelen hebben gevonden, het doet er niet toe. Cor en ik hebben onze woon-speel-eet kamers heringericht. Lekker schuiven, opruimen en op zoek naar nieuwe accessoires.

Lars en Floor hebben nu een speelkamer in Arabische stijl, in de ruimte naast de keuken. Er liggen kleden op de tegels en aan het plafond hangen oosters getinte lampen. Het speelgoed past bijna allemaal in de teak houten kast. Het gaat onverwachts goed samen met de retro oranje barstoelen.

De originele speelkamer, waar Floor tot voor kort 's nachts sliep hebben we omgetoverd tot eetkamer / mobiele computer ruimte. Sinds kort hebben we een wifi breedband internet aansluiting, dus kunnen we overal snel internetten. We zullen skype snel ook weer meer gaan gebruiken.

De woonkamer is bijna hetzelfde gebleven. De sfeer is echter wel anders nu er een nieuw kunstwerk aan de muur hangt. Het is modern, zonder duidelijke voorstelling, en voornamelijk groen met ene paar gele strepen. Het meeste lijkt het op een silhouet van een arabier met hoofddoek.

De veranderde inrichting voelt beter aan. We zullen we er nog even van genieten voordat we de avonden en daarna de dagen weer buiten doorbrengen. Alles gaat verder prima in Dubai. Cor is net naar Kuweit vertrokken na een langere periode thuis. Het is de eerste van meerdere trips. Op zich komt dit goed uit, want Ramadan staat voor de deur. Gedurende een maand wordt er dan minder hard en korter gewerkt. Ook door Westerse bedrijven, ook al vasten de meeste van hun werknemers niet. Het zal op de weg ook wel wat gevaarlijk zijn, als de arabieren flauw, duizelig en sjagerijnig de weg op gaan. Stel je voor, een dag niet eten en dat een maand lang. Pas na zonsondergang mag je je tegoed doen aan allerlei lekkernijen.

• 25 September 2005 - 20:32

PAMA:

we zijn erg nieuwsgierig. het zal er erg leuk uitzien.wel jammer dat we moeten wachten tot december om de verandering te zien. (eigenlijk een beetje luxe probleem natuurlijk)heel veel leefplezier

• 27 September 2005 - 09:56

(o)pa/(o)ma:

Waar zijn de foto's van jullie "nieuwe" interieur ?
    Wij kunnen niet wachten tot februari !!!!