Sint, Cyprus en Kerst - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu Sint, Cyprus en Kerst - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu

Sint, Cyprus en Kerst

Door: Tanja

10 December 2005 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Sinds vanmiddag staat de kerstboom in onze woonkamer. Wederom was het een vreemde gewaarwording om met ruim 25 graden en een strak blauwe lucht de boom op te tuigen. Overal in Dubai zijn de winkels in kerstsfeer en kun je de Kertsman de hand schudden. Ja, de Emirati zijn erg ruimdenkend, ….. zolang als er meer omgezet wordt. Mijn ouders vonden het ook een leuke ervaring om vanaf het terras ons binnen bezig te zien met ballen, slingers en lampjes.

Mijn ouders zijn nu voor een week in Dubai. Lars en Floor vinden het heerlijk om opa en oma weer te knuffelen en ze verhalen te vertellen. Floor kent nu al heel wat woorden. Eerder deze week kwam Sinterklaas nog langs. Hij had de kado’s in de tuin op het terras achter gelaten. De kids zijn goed verwend en spelen uren met hun kassa, winkelwagens en boodschappen. Wat Lars betreft mocht Sint ook wel weg. Want pas daarna zou de kerstboom komen, zoals bij ieder ander en op school.

Wat velen niet wisten, puur omdat we vergeten waren om het te vertellen, is dat we nog even een weekje op vakantie zijn geweest naar Noord-Cyprus. Ja, inderdaad, al weer vakantie, de vorige vakantie was tenslotte al weer ruim twee maanden geleden. Wat echter niemand wist, is dat vakantie vieren niet zo zeer het doel was. Tuurlijk, wilden we de sfeer proeven, het land zien, en de cultuur opsnuiven. Maar we wilden vooral bekijken of het een plek is waar we een vakantiehuis zouden willen aanschaffen.

En het antwoord is ja!!! We hebben ons laten verleiden tot het kopen van een appartement met dakterras, oftewel een penthouse. Het penthouse ligt op de derde verdieping van een van de negen gelijke gebouwen rondom een zwembad met cafe. De bouw zal binnenkort beginnen en we verwachten de sleutel in het voorjaar/zomer van 2007 in ontvangst te nemen. Voor degene die graag in de atlas kijken, het penthouse ligt in het badplaatsje Alsancak, net ten westen van Kyrenia (Girne).
Meer informatie kun je ook zien op de volgende pagina http://www.unwinestates.com/pro_view.php?propid=384.

• 10 December 2005 - 18:20

Ralph En Paula:

Leuk zeg zo'n huisje! En Noord-Cyprus is nog even wat minder toeristisch (toch?). We zijn benieuwd, maar we horen de verhalen woensdag wel! Tot dan!

Liefs uit Didam

• 11 December 2005 - 15:39

Eleonora:

Gefeliciteerd met de aankoop van het vakantiehuis !! Alvast hele fijne feestdagen en een goed 2006.

• 12 December 2005 - 07:25

Esther:

Bij kerst hoort wat mij betreft ook echt een kerstboom! Heerlijk vooruitzicht zo'n mooi vakantiehuis! Zitten jullie in Cyprus in de buurt van bossen en bergen? Fijne dagen nog met de familie.

• 13 December 2005 - 14:05

Michel Van Der Molen:

Hoi!

Sint zal het wel warm gehad hebben in Dubai.... ;-)
    Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis, leuk zeg.
    Alvast veel plezier onder de kerstboom en een goed 2006!